پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سیزدهمین شماره از «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی

حوزه/ سیزدهمین شماره از «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، آماده چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ سیزدهمین شماره از «دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی» به همت مدیریت نشریات پژوهشگاه علوم وحیانی معارج، آماده چاپ شد.

بر اساس این گزارش: ویژگی شاخص علمی مقالات این شماره را می توان در مقاله ابتدایی نشریه جستجو کرد، جایی که نویسنده محترم سعی کرده ماهیت اخلاق کاربردی اسلامی را از نظرگاه حضرت استاد، آیت الله جوادی آملی استخراج و مزایای آن را نسبت به سایر نظرات تبیین نماید.

مقالات  این شماره از دوفصلنامه به این ترتیب است:

 ماهیت و مزایای اخلاق کاربردی اسلامی با تأکید بر آراء آیت‌الله جوادی آملی

 مدیریت داخلی سیستمي  خانواده با تأکید بر عفو و گذشت در آیات و روایات (بر اساس مداخله كوتاه مدت رها- آشكارسازي)

        عوامل رشد اخلاقی کودکان در بافت خانواده

        سنت استحکام و بهره‌وری: قاعدۀ اخلاقی در اسلام

        بررسی مشکلات همسایگی در آپارتمان­ نشینی و راهکارهای مقابله آن با رویکرد اخلاقی

        بررسی مقایسه­ ای اهداف تربیت اخلاقی از دیدگاه روسو و آیت الله جوادی آملی؛ تطبیق دیدگاه­ های طبیعت ­گرایی و وحیانی

همچنین آغاز این شماره با پیام تقدیر و تسلیتی به مناسبت ارتحال سردبیر سابق و عضو فقید هیئت تحریریه نشریه اخلاق وحیانی، عالم متخلق، مرحوم دکتر احمد احمدی مزین شده است.

علاقه مندان مي توانند جهت مطالعه متن كامل مقالات، به سامانه نشریه اخلاق وحیانی به آدرس Ethics.isramags.ir  مراجعه و فايل کامل مقالات را دريافت نمايند.

گفتنی است: دو فصلنامه علمی پژوهشی اخلاق وحیانی از مقالاتی که با نگاهی نو در حوزه اخلاق اسلامی، اصول اخلاقی ادیان ابراهیمی، و فلسفه اخلاق، تحقیق وتالیفمی‌شوند، استقبال كرده و مقالاتي كه بر اساس مباني اخلاقی و اصول تربیتی ـ سلوکی حضرت آيت الله جوادی آملي نگاشته می‌شوند را در اولويت بررسي و چاپ قرار مي‌دهد. نويسندگان و محققين گرامي می توانند جهت اطلاع از شیوه نامه مقالات وارسال مقاله خود از طريق وب سایت مجله اقدام نمایند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha