جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در صراط مستقیم حرکت کرده و تلاش کنیم در دره رذایل سقوط نکنیم، گفت: برای حرکت در این مسیر باید به مسائلی نظیر انجام واجبات، ترک محرمات و اخلاق خوب توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین، با اشاره به اهمیت و رسالت طلبگی، اظهار کرد: علم‌آموزی و به‌ویژه آموختن علم دین و سربازی حضرت ولیعصر(عج) توفیق ارزشمندی است که همه ما باید قدر آن را بدانیم.

وی با یادآوری جایگاه علما در دین مبین اسلام، افزود: خداوند در قرآن بحث علم و فضل را مطرح کرده و در روایات هم می‌خوانیم که «مدادالعلماء افضل من دماء الشهدا»؛ قلم علما را باارزش‌تر از خون شهدا توصیف کرده‌اند که همه این موارد جایگاه رفیع علم‌آموزی را گوشزد می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: ما در روایت داریم که حتی نگاه کردن به درب خانه عالم هم عبادت است، ازاین‌رو کسانی که برای کسب علم دین اقدام کرده‌اند، بدانند بر بال ملائک قرار گرفته و در مسیر راستین حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه علم نور و برکت است، ادامه داد: در این عالم هستی که خداوند در آن‌ها فقط هفت هزار نوع سیب درختی خلق کرده، 11 هزار نوع مورچه خلق کرده و در یک کلام فرموده که همه این‌ها را برای انسان خلق کرده‌ام، اما همه این الطاف یک نکته دارد و آن این است که خداوند خطاب به انسان فرموده تو را برای خودم خلق کرده‌ام.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در عالم به این بزرگی قرار است همه انواع و اقسام جانوران از این جهان رخت بربندند و تنها یک موجود است که وارد جهان باقی می‌شود و آن موجود انسان است.

وی با بیان اینکه سرمایه ما در مسیر دنیا عمر ما است، تصریح کرد: وظیفه ما در این مسیر این است که با استفاده از جانی که به ما داده‌اند سعی کنیم سیر صعودی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: باید در صراط مستقیم حرکت کرده و در دره رذایل سقوط نکنیم که برای حرکت در این مسیر باید به مسائلی نظیر انجام واجبات، ترک محرمات و اخلاق خوب توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha