چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 457935
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
حجت الاسلام ملکی-رئیس نمایندگی المصطفی در اصفهان

حوزه/ در چهارمین شورای مربیان اخلاق و تربیت جامعة المصطفی ، طرح مربیان اخلاق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی، وجود طرحنامه و آیین نامه و دستور العمل، جامعیت طرح، حمایت و پشتیبانی ستادی، تعیین وظایف مربی، متربی، گروه، معاونت ستادی و معاونت صفی و... را از مهم ترین ویژگی های طرح مربیان اخلاق دانست.

وی در تبیین نیازمندی های تحقق مناسب این طرح ابراز داشت:  انتخاب خوب اساتید مربی، مطالعه کامل دقیق و کامل آیین نامه ها و دستور العمل ها، اختصاص وقت کافی، ارتباط مربی با متربی به ویژه در موقعیت های خاص همانند زمان امتحانات، تعطیلی ها و بیماری ها و برگزاری جلسات از روی انگیزه و علاقه، از پیش شرط های موفقیت در این طرح به شمار می آید.

مدیر مجتمع آموزش عالی اصفهان افزود: در این طرح باید استمرار جلسات، تشکیل شورای مربیان اخلاق و جلسات مستمر شورا توجه جدی در انتخاب مربی اخلاق ایفای نقش موثر رئیس واحد، معاونت فرهنگی تربیتی و مدیر گروه دبیر تربیتی ، دلسوزی، مراقبت و مواظبت مستمر نسبت به طلبه، تنوع برنامه ها ارتباط اساتید مربی اخلاق با یکدیگر، توجه به اخلاق و رفتار و گفتار مربی در مرئی و منظر متربی بودن نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بعضی از آسیب های موجود در اجرای طرح مربیان اخلاق ابراز داشت: عدم انتخاب صحیح و درست مربی، عدم ایفای نقش پدری مربی برای طلبه، عدم اطلاع از آیین نامه ها، نبود مدیریت مناسب مربی از جلسات، عدم نظارت و ارزیابی دقیق مدیر گروه و دبیر تربیتی، عدم تبیین دقیق طرح برای طلاب، تحت پوشش نبودن کل طلاب، عدم ارتباط بین مربی اخلاق و مشاوره، بی اطلاع بودن مربی اخلاق از وضعیت اقدامات واحد آموزشی و... از مواردی است که می تواند اجرای طرح را با مشکل مواجه نماید.

وی، ارزیابی های صورت گرفته از مربیان اخلاق در واحد اصفهان را مثبت خواند و گفت: مربیان اخلاق در اجرای این طرح نقش موثر داشته اند اما ارزیابی انجام شده تمام نیست و باید با افراد بیشتری از عوامل اجرای این طرح مورد بررسی قرار گیرند.

شایان ذکر است: در ادامه جلسه، مربیان اخلاق واحد اصفهان به بیان نظرات خود پیرامون اجرای موفقیت آمیز طرح مربیان اخلاق پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha