جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: روحانیت در تاریخ ایران، همواره نقش حاملان فرهنگ را داشته و از نظر جایگاه نیز در مقام برجسته ای قرار داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، در بازدید از خبرگزاری«حوزه» در بیرجند اظهار کرد: خبرنگاری از نظر شغلی، یک شغل پر اهمیت و پر استرس است، زیرا اطلاعات و واقعیت های جامعه را اگر منتقل کند به یک مشکل و اگر منتقل نکند به مشکل دیگری دچار می شود.

وی افزود: این نقص در جامعه می باشد که سازمان ها  دلایل انجام نشدن و کم کاری را به رسانه ها و خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم و افکار عمومی گزارش نمی دهند و این باعث می شود که مردم به بعضی از گزارش های کاری که می شود اهمیت ندهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی  خاطر نشان کرد: نقش رسانه‌هایی که به صورت پایگاه خبری و در قالب خبرگزاری‌ها فعالیت دارند، نسبت به رسانه‌های مکتوب سنگین‌تر و حساس‌تر است چراکه خبر را در لحظه منتشر کرده و به اطلاع مردم می‌رسانند.

نبی زاده افزود: با توجه به شرایط موجود کشور در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و به طور خاص اقتصادی لازم است رسانه‌ها نقش و وظیفه خود را به درستی انجام داده و برای حفظ شرایط روحی مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اگر خبرنگاران به عملکرد سازمان ها و دستورالعمل ها بتوانند دست پیدا کنند این باعث ایجاد شفاف سازی درستی در بین مردم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: طرح های مختلفی برای پایگاه های خبری در حال بررسی است که پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهد.

نبی زاده عنوان کرد: سند چشم انداز حوزه خبرنگاری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا می تواند کمک کند تا افراد راه را گم نکنند.

وی عنوان کرد: روحانیت در تاریخ ایران، همواره نقش حاملان فرهنگ را داشته و از نظر جایگاه نیز در مقام برجسته ای قرار داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ادامه داد: حوزه های علمیه و روحانیت، از عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور ما هستند، و گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و می باشد.

نبی زاده در پایان گفت: این ارتباط محکم بین مردم و روحانیت، ایجاب می کند که نگاهی دقیق تر به نقش حوزه در القای فرهنگ عامه، بیندازیم.

در این دیدار محسن نوفرستی، خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند اظهار کرد: امروز باید از آثار و کتابهای فاخر ، نرم افزارهای جامعه، توانمندی‌ها، پتانسیل های استان رونمایی شود، و همچنین باید نخبگان رسانه ای برای پیشبرد عملکرد رسانه ها و چشم انداز 5، 10 و 20 ساله انقلاب باشند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و منطقه باید مباحث روز جهان به بحث و گفتگو گذاشته شود، تا بتوانیم در برابر پیشگاه خدا و شهدا سربلند باشیم.

خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند با بیان اینکه در طول سال خبرنگاران استان با گزارش ها، یاد داشت ها و خبرهای خود بارها و بارها از شهدای این مرز و بوم نوشته اند، خاطر نشان کرد: خبرگزاری حوزه در نشر ارزش های انقلاب اسلامی گام های ارزشمندی را برداشته که نیازمند حمایت های بیشتر مسئولین است.

انتهای پیام/ط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha