جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام جواد (ع) به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره‌مندی از موهبت الهی، از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند، پیامبر اکرم (ص) برخوردار بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهرستان تاکستان با تولیت این مدرسه دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جواد(ع)، بر بهره گیری بیشتر طلاب از نصایح و آموزه های ائمه معصومین(ع) تاکید کرد.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: دفتر زندگی امام جواد(ع) همانند سایر ائمه  معصومین(ع) آکنده از برگ‌هایی زرین از مکارم اخلاق، مناقب و معجزات، استجابت دعاها، ارتباط متواضعانه، صمیمانه و همدردی با اصحاب و یاران است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امام جواد(ع) پیش از آنکه شیعیان آن حضرت را مورد امتحان و پرسش قرار دهند، خود به مسئله امامت و شبهات پیرامون آن می پرداخت و از این رهگذر جانشینی و امامت شان را تثبیت می نمود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد:  امام نهم(ع) در مقابل مصائب و گرفتاری های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بود، آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشآمدهای ناگوار هیچ گاه برآشفته و مضطرب نمی شد، بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمل روی می آورد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام جواد(ع) به دلیل قابلیت و لیاقت و بهره‌مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند، پیامبر اکرم(ص) برخوردار بود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: سیره اخلاقی و تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می تواند چراغی باشد برای پیمودن راه زندگی، چرا که همه رفتارهای ایشان از کرامت و بزرگواری پیامبر اکرم(ص) سرچشمه می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان تاکستان بیان کرد: شما طلاب باید همیشه خود را برای بهره گیری بیشتر با کلام ائمه معصومین وهمچنین انس با قرآن مدنظر همیشه برنامه های تحصیلی وزندگی خود قرار دهید که برکات فراوانی برای شما سربازان امام زمان(عج) در برخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: تا شروع سال تحصیلی حوزه علمیه زمان کمی باقی مانده و باید از همین حالا خودتان را جهت بهره گیری از تهذیب نفس و همچنین گوش دادن به نصایح اساتید آماده و عمل نمایید.

سپس معاون تهذیب مدرسه علمیه شهرستان تاکستان در خصوص برگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان مطالبی ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha