جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نهضت پانزده خرداد ۱۳۴۲، در کوران اقدامات مزدورانه و تسلّط جویانه آمریکا، که در پوشش یک سری اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ـ حقوقی و اجتماعی انجام می‌شد، به وقوع پیوست و منجر به تزلزل پایه‌های رژیم پهلوی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع مسئولین، خانواده‌های شهدا و آحاد مردم روزه‌دار، در گلزار شهدای شهر تاکستان گفت: قیام خونین 15 خرداد سال 1342، به‌عنوان نقطه عطف شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و تزلزل پایه‌های رژیم پهلوی است و این واقعه عظیم تاریخ انقلاب اسلامی در کوران اقدامات تسلّط جویانه آمریکا، که در پوشش یک سری اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ـ حقوقی و اجتماعی انجام می‌شد، صورت گرفت.

وی افزود: این رخداد تاریخی در زمره قیام‌های حماسی، دینی، آزادی‌خواهی، ملی و ایمانی ملت ایران بود که مردم در آن زمان در فضای خفقان و سرکوب‌گری جنایت رژیم وابسته آمریکایی به ستوه آمده بودند و از تسلط خاندان مزدور شاهنشاهی احساس حقارت داشتند.

نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: مردم با شنیدن فریاد آزادی‌خواهی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم و سخنرانی ایشان در خصوص قانون کاپیتولاسیون و موارد دیگر، یک دل و همسو توانستند پایه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی را برای سال  ۵۷ بنا نهند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شالوده این انقلاب را با اندیشه‌های روشنگرانه و با تکیه‌بر قدرت لایتناهی خداوند رحمان در مسیر تحقق آرمان‌های اسلام، با توان و همت بالا، پایه‌گذاری کرد و به تأسی از اسلام ناب محمدی (ص)، ارکان طاغوت و طاغوتیان را درهم شکست و نظام اسلامی را در این سرزمین استوار ساخت.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: نهضت پانزده خرداد 1342 منجر به تزلزل پایه‌های رژیم پهلوی شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha