جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرچم آمریکا، اسائیل و عربستان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کشورهای غربی ، شریک راهبردی عربستان در کشتار کودکان یمنی هستند.

حجت الاسلام  محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که در روزهای اخیر فاجعه قتل عام ده ها تن از دانش آموزان یمنی به واسطه بمباران شدید جنگنده های سعودی افکار عمومی دنیا را به شدت متاثر ساخته، اظهار داشت: مرگ تکان دهنده دهها دانش آموز بی گناه زیر بمب های ارتش سعودی باعث شد این بار قبل از دولت های در خواب فرو رفته منطقه و شیوخ وابسته عربی، دولت های اروپایی جبهه اعتراض تشکیل دهند و حتی برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار نشست فوری این سازمان درباره جنایت اخیر ائتلاف سعودی در حمله با اتوبوس مدرسه در یمن شوند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه افزود: البته این اولین بار نیست که عربستان دست به چنین جنایت هایی می زند و جامعه بین الملل تنها به محکوم کردن این جنایت ها بسنده می کند، اما این بار برانگیخته شدن احساسات افکار عمومی مردم جهان به حدی شدید است که دولت های اروپایی مجبور شده‌اند یک قدم فراتر نهاده و خواستار نشست فوری سازمان ملل درباره این جنایت هولناک شوند.

وی اضافه کرد: به دنبال این حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در بازاری در منطقه ضحیان استان صعده، در چند ثانیه ۵۷ دانش‌آموز تکه تکه شده و ۷۷ نفر نیز به شدت زخمی شده‌اند. در پی این حمله ددمنشانه رِژيم سفاک آل سعود که به پشت گرمی دولت امریکا و رژیم صهیونیستی سالهاست به تداوم چنین جنایاتی عادت کرده‌ ، نماینده عربستان در سازمان ملل در نامه ای که به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل تحویل داد مدعی شد که عملیات نظامی صورت گرفته در استان صعده یک اقدام نظامی مشروع و بر اساس قوانین انسانی بین المللی صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: همان گونه که انتظار می‌رفت اعلام چنین موضعی از سوی رژیم غاصب حرمین شریفین، کاملا مورد تایید اربابان این رژیم یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز می‌باشد به طوری که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز به رغم فشار شدید افکار عمومی داخلی و خارجی، از اعلام محکومیت این فاجعه انسانی پرهیز و تنها اعلام کرد که از سعودی ها خواسته است در این باره تحقیق کنند(!) یعنی دولت آمریکا با افتخار اعلام می کند، قاتل کودکان مظلوم یمنی و مجرم اصلی در کشتار کودکان را مسئول تحقیق درباره این کشتار کرده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شکل گیری چنین فجایع هولناکی در یمن، تنها نباید عامل مستقیم این جنایت یعنی رژیم غاصب حرمین شریفین را مقصر دانست زیرا حامیان اصلی آل سعود یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی که دستشان به خون کودکان مظلوم یمنی آغشته است شریک این جنایات می‌باشند. این محقق و پژوهشگر حوزوی ابراز داشت: در کنار این حامیان اصلی، باید نقش سایر دولتها یا سازمانهای بین‌المللی که به نحوی سه ضلع مثلث منحوس آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در تداوم این جنایات همراهی می کنند را نیز در شکل گیری این فاجعه بشری از نظر دور نداشت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: سال گذشته سازمان ملل در یک اقدام نمادین ابتدا در گزارشی ائتلاف سعودی را به خاطر کشتار 683 کودک یمنی و حمله به مدارس و بیمارستان ها مورد انتقاد و نام عربستان سعودی را در لیست ناقضان حقوق کودکان قرار داد اما اعتراض و فشار سعودی ها موجب شد تا نام عربستان بلافاصله از این لیست خارج شود.

حجت الاسلام  ملک زاده افزود: آنچه که دلیل واقعی خارج شدن نام عربستان سعودی از لیست سیاه كودك‌كشی بود، صرفا نفوذ دلارهای نفتی ریاض بر سازمان ملل ارزیابی شد؛ پدیده‌ای که از منظر تحلیلگران حقوق بشر یک «شكست اخلاقی» برای سازمان ملل توصیف گردید؛ اکنون نیز یک بار دیگر قرار است همان اقدامات نمادین برای محکومیت این جنایت تکرار شود، زیرا گرچه در ظاهر دبیرکل سازمان ملل، کشتار کودکان در صعده یمن را محکوم می‌کند و خواستار انجام «تحقیقات مستقل و فوری درباره این حادثه» می شود اما چه کسی قرار است تشکیل کمیته‌ای مستقل و بی‌طرف برای بررسی این جنایت را باور کند؟!

وی همچنین ابراز داشت: طنز تلخ تاریخی در این جنایت این است که از نگاه آمریکا که عضو اصلی شورای امنیت می‌باشد، مسئول این کمیته تحقیقاتی باید خود دولت عربستان باشد و هر کسی غیر از عربستان در این زمینه تحقیق کند بی اعتبار است، زیرا اقدامات نظامی عربستان در یمن با حمایت های مالی و نظامی خود آمریکا انجام می‌شود به همین دلیل قرار نیست نتایج این تحقیقات کاملا صوری به محکومیت آل سعود و آمریکا منتهی شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: این حکایت تلخ البته همچنان ادامه دارد اما بیچاره کودکان مظلومی که این روزها چه در یمن یا غزه و مناطق دیگر جهان محکوم به قربانی شدن برای حفظ اتحاد استراتژیک جنایتکاران علیه بشریت‌اند و باید فریاد مظلومیت و بی گناهی خود را همراه خویش زیر خروارها خاک مدفون سازند!

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم تاکید کرد: به راستی اگر این اتحادهای سیاه نبود آیا عربستان می توانست به راحتی در جنگ یمن این گونه بی مهابا و بدون نگرانی از توسل به فجایع ضد بشری خود جولان دهد و آیا رژیم صهیونیستی می توانست در حالی که هزاران کودک را در غزه و سرزمینهای اشغالی قتل عام کرده است، به راحتی به حیات ننگین خود ادامه دهد؟!

وی در خاتمه گفت: به راستی تا این اتحادهای سیاه برقرار است نباید انتظار داشت تصاویر منتشر شده از حمله درندگان حاکم آل سعود به بدنهای لطیف کودکان یمنی بازتاب مهمی در رسانه های غربی و صهیونیستی داشته باشد و اقدام جدی علیه این جنایات انجام شود، چرا که از دیدگاه این رسانه‌ها پرداختن به جنایت کشته شدن چند سگ ولگرد بسیار مهم‌تر از تکه تکه شدن اندام نحیف کودکان یمنی است که این روزها مظلومانه توسط سلاح‌ها و موشک‌های اهدایی آمریکا و رژیم صهیونیستی به آل سعود قتل عام می‌شوند. جرم این کودکان فقط این است که والدینشان به تاسی از انقلاب اسلامی ایران، از سلطه آمریکای جنایتکار بر کشور خویش تبری جسته‌اند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha