جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی گفت: دولت ضمن اطلاع رسانی دقیق از وضعیت نرخ ارز، طلا و کالاهای اساسی، برخورد جدی با اخلال گران اقتصادی و محتکرین را در دستور کار قرار دهد.

سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با انتقاد از نوسان قیمت ارز و طلا، بر پیگیری و برخورد جدی قوه قضاییه با مفسدان بازار ارز و سکه تاکید کرد و گفت: دولت باید ضمن اطلاع رسانی دقیق از وضعیت نرخ ارز، طلا و کالاهای اساسی، برخورد جدی با اخلال گران اقتصادی  و محتکرین را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به رشد بسیار چشمگیر حوزه های علمیه کاشان در زمینه های آموزشی و پژوهشی طی چندسال گذشته اشاره کرد و گفت: تخصصی شدن حوزه های علمیه کاشان در رشته های مختلف، یکی از نویدهای علمی ، دینی و حوزوی در این شهرستان بوده است.

لزوم گسترش رشته های تخصصی حوزوی

وی، وجود رشته های تخصصی ویژه در زمینه های تبلیغ و منبر را دستاوردهای حوزه های علمیه منطقه کاشان برشمرد و گفت: برای اینکه بتوانیم به نقش تمدنی حوزه دست پیدا کنیم، نیاز به گسترش رشته های  تخصصی درحوزه های علمیه است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های بسیار بالای شهرستان کاشان در زمینه های فرهنگی، دینی، مذهبی و رسانه ای اشاره کرد و افزود: این شهرستان  ظرفیت های بسیار بالای رسانه ای دارد.

 رسانه ها  اصول اخلاقی را رعایت کنند

وی با گرامی داشت شهادت محمود صارمی و ایام روز خبرنگار، به رسالت خبرنگاران در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه باید به عنوان یک مسلمان معتقد به احکام دینی و باید و نبایدها باشیم، گفت: یک رسانه باید اصول اخلاقی را در تولید اخبار لحاظ کند و صداقت را شرط اول کارش در جهت نفع عمومی مردم قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بردوری جستن رسانه ها از انتشار اخبار اختلاف انداز در جامعه، به تفاوتی که  یک خبرنگار مسلمان شیعه در انتشار اخبار نسبت به سایر رسانه های دنیا باید داشته باشد اشاره کرد و گفت: خبرنگاران کسانی هستند که در عرصه خدمتگزاری به مردم با صدای بلند می توانند مشکلات جامعه را به گوش مسئولین برسانند.

تاکید بر استقلال دفاتر خبرگزاری های رسمی کشور در کاشان

وی با تاکید بر لزوم استقلال دفاتر خبرگزاری های رسمی کشور در این شهرستان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان باید اهتمام بیشتری نسبت به حفظ  و تقویت جایگاه خبرنگاران و استقلال دفاتر خبرگزاری و اختصاص تسهیلات ویژه برای کلیه نمایندگی خبرگزاری ها در این شهرستان از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

ضرورت حمایت از خبرنگاران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر حفظ حرمت، شخصیت و جایگاه خبرنگاران ارزرشی و توجه ویژه به رسانه ها و خبرگزاری های دینی و مذهبی در شهرستان کاشان گفت: ضمن اینکه اینجانب شخصا نسبت به حرمت نگه داشتن خبرنگاران تلاش خواهم کرد از مسئول اداره فرهنگ و ارشاد و کلیه مدیران شهرستان کاشان نیز انتظاردارم با توجه به زحمات طاقت فرسایی که خبرنگاران در بدترین شرایط  و با کمترین هزینه متحمل می شوند، ضمن حفظ حرمت و جایگاه آنها، حمایت های لازم را از آنان به عمل آورد.

ساداتی نژاد افزود: با توجه به اینکه شهرستان کاشان از نظر دینی، فرهنگی و مذهبی سرآمد شهرهای کشور می باشد، متولیان فرهنگی شهرستان باید علاوه از خبرگزاری حوزه که بیشترین اخبار مذهبی، دینی و ارزشی را پوشش می دهد، حمایت جدی نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha