پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماندگاری

حوزه/ کارشناس دینی با اشاره به این که نسل جدید تنبل و تن پرور تربیت می شوند، تصریح کرد: باید تربیت و پرورش فرزندان در خانواده ها به نحوی باشد که فرهنگ کارکردن در خانواده و نسل جوان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شامگاه سه شنبه در ویژه برنامه ای تحت عنوان «پاتوق مثبت خانوادگی» که در حسینیه ثارالله خمینی شهر برگزار شد، اظهار کرد: اگر خانواده ها به طرز صحیح تربیت بشوند جامعه اصلاح می شود.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد خانواده است، گفت: اقتصاد مانند زراعت است شامل کاشت و برداشت، هرکس می خواهد در اقتصاد درست کار کند، باید صحیح بکارد. برای این که ما در اقتصاد کاشت درستی داشته باشیم بذر آن باید چه چیزی باشد؟ پاسخ آن فرهنگ است

این کارشناس دینی با اشاره به این که نسل جدید تنبل و تن پرورو تربیت می شوند، تصریح کرد: باید تربیت و پرورش فرزندان در خانواده ها به نحوی باشد که فرهنگ کارکردن در خانواده و نسل جوان تقویت شود.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا، افزود: کار عبادت است اگر عبادت ۱۰ جزو  داشته باشد، ۹ جزو  آن کار است، براساس سیره دینی، کار به معنی مجاهدت، طراوت و خدمت است، بنابراین وقتی انسانی کار و مجاهدت کند، در واقع برای آخرت خود تلاش کرده است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: باید به فرزندان یاد داد که کار گروهی سود بیشتر و ضرر کمتری دارد. طبق آیه «تعاونوا علی البر و التقوی» باید در خانه به فرزندان بیاموزیم تک روی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: پایه دیگر اقتصاد در خانواده درستکاری است، اگر می خواهیم اقتصاد مملکت درست شود اقتصاد خانواده باید درست شود .

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان گفت: وجدان کاری در درستکاری است، اگر گرایش مردم به خرید جنس خارجی زیاد است به این دلیل است که جنس ایرانی کیفیت ندارد، چون سازنده آن وجدان کاری ندارد، لذا برای برکت بخشیدن به رزق و روزی و کسب حلال، اطاعت از دستورات خدا تنها راه رسیدن به آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha