جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مراسم شهادت حضرت مسلم بن عقیل در مسجد کوفه برگزار شد

حوزه/ در چنین روزی حضرت مسلم بن عقیل (ع) سفیر امام حسین (علیه السلام) و هانی بن عروه به شهادت رسیدند، لذا تولیت مسجد کوفه به همین مناسبت مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در چنین روزی حضرت مسلم بن عقیل (ع) سفیر امام حسین (علیه السلام) و هانی بن عروه به شهادت رسیدند.

تولیت مسجد مقدس کوفه به همین مناسبت مراسم عزاداری برگزار کرد که در آن شیخ جعفر ابراهیمی درباره سیره حضرت مسلم (ع) و اینکه ایشان یکی از شخصیت های بارز نهضت حسینی بود و جایگاه خاصی نزد امام حسین (ع) داشت، سخنرانی کرد.

شیخ ابراهیمی ضمن اشاره به رشادت و قدرتمند بودن حضرت مسلم، گفت: در کتب تاریخی آمده است که حضرت مسلم مثل شیر بود و با قدرت دست یک مرد را بلند می کرد و بالای خانه پرتاب می کرد.

وی افزود: حضرت امیر المؤمنین (ع)، در جنگ صفین حضرت مسلم را در سمت راست لشگر و در کنار امام حسن و حسین (ع) و عبد الله بن جعفر طیار قرار داد، این درحالی بود که وی هنوز به هجده سال نرسیده بود.

این خطیب حسینی تصریح کرد: حضرت مسلم برای اصلاح افکار و اوضاع موجود جانفشانی کرد، لذا باید از نگاه انسانی به شهادت وی نگاه کرد.

در پایان مداح اهل بیت (ع) به روضه خوانی و مداحی پرداخت و عزاداران بر سر و سینه زدند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha