جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

حوزه/ امام(ع) با وجود همه مقامات در درجه اول تسلیم خدا است و بندگی می کرد و همین مسئله را به دوستان و آشنایان توصیه می کردند.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام صادقی واعظ در مراسم شب شهادت امام محمد باقر(ع) که با حضور روحانیون و اقشار مختلف در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: خدای متعال در قرآن به موضوع دعا اشاره کردند و همه انبیاء الهی نیز بالاترین دعایشان، درخواست بندگی و پیروی از خدای متعال است.

سخنران این مراسم افزود: حضرت ابراهیم(ع) بعد از بنای خانه کعبه درخواستی می کند و آن دعا و درخواست، تسلیم امر به خدای است.

وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع) قبل از این هم درخواست های از خدا داشته است که ازجمله آن موقع افتادن در آتش و تسلیم امر خدای دراین حادثه بوده است.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: در سیره حضرت ابراهیم می بینیم در همه شرایط تسلیم خدا بود و بندگی می کرد.

سخنران این مراسم افزود: انبیاء و اولیاء الهی اگر به جایگاه رفیعی رسیدند به واسطه تسلیم شدن و بندگی است.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: تسلیم محض خدا بودن هم از جمله خصوصیت امام باقر(ع) است.  این امام(ع) با وجود همه مقامات در درجه اول تسلیم خدا است و بندگی می کرد و همین مسئله را به دوستان و آشنایان توصیه می کرد.

سخنران این مراسم افزود: در سیره امام باقر(ع) دارد که ایشان وقتی چشمشان به کعبه افتاد شروع به اشک ریختن کرد وقتی وارد حجر اسماعیل شد سربه سجده گذاشت و اشک ریختند.

وی عنوان کرد: امام(ع) با این موضوع می خواستند بفهمانند با بندگی است که انسان به مقامی می رسد و دراین بندگی و تسلیم بودن فرقی بین امام و غیر امام(ع) نیست.

حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: دومین مسئله ای که از ویژگی های امام باقر(ع) است، آغاز کرسی موضوع تشیع و ترویج فرهنگ ولایت مداری است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه تفسیر آیات و روایت با ولایت است، اظهار داشت: امام باقر(ع) درموارد و جمع های مختلف به تبیین موضوع ولایت و پیروی از آن می پرداختند.

 

313/40 

      

      

      

 

      

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha