جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تویسرکانی

حوزه/مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: شالوده مسجد، در دوران مبارزه نبی مکرم اسلام(ص) شکل گرفت، ،چرا که اگر نگاهی به سه دهه و نیم از عمر با برکت انقلاب اسلامی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که مسجد در همه مراحل شکل‌گیری و پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و هجمه‌های فرهنگی در رأس هرم دفاعی قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، در همایش گرامیداشت روز جهانی مساجد که در شبستان مسجد النبی قزوین برگزار شد، گفت: مسجد مهمترین مرکز تعلیم و تربیت و تهذیب نفس است ،چرا که اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) پس از هجرت و در زمانی‌که در حال مبارزه با مشرکان بودند، ساخت مسجد بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: مساجد نه تنها در ایجاد حرکت و جنبش و نیز آگاه سازی مردم مسلمان ایران از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی نقش تأثیرگذار و عمیقی ایفاء نمود بلکه در کنار آن ، هسته های اولیه مبارزات مسلحانه را نیز شکل دهی و سازماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مرکز و پایگاه دینی و فرهنگی، نقش بسیار حساس و خطیری در ایجاد هسته های اولیه نهضت پویا و اصیل احیای اسلام انقلابی و جهت دهی به حرکت ها و جریانات مردمی داشته است وانقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جنبش اجتماعی، با استفاده از مساجد، فراگیر شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تویسرکانی اظهار کرد: به یک معنا مبارزه و جهاد با استکبار جزو ذات انقلابی‌گری است. اگر انسانی اهل عبادت، ادب، معنویت، انفاق، تقوا  وباشد اما اهل جهاد علیه طاغوت زمان نباشد نمی‌تواند انقلابی باشد، نقشه راه رسیدن به آرمان نهایی انقلاب اسلامی که زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است، قرآن و عمل به آن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور هدف اصلی شیطان بزرگ اصل نظام جمهوری اسلامی  دانست و بیان کرد: برای رسیدن به این‌ هدف پوچ اقدام به تفرقه افکنی در جامعه اسلامی می کنند که باید هوشیار باشیم.

وی با بیان ‌اینکه دشمنان جمهوری اسلامی برای تحقق اهداف شوم خود هیچ فرصتی را از دست نمی دهند، عنوان کرد:  مردم ایران پای آرمان های امام و انقلاب هستند و تا پای جان در مقابل استکبار ایستادگی می کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین تویسرکانی اظهار کرد: ملت ایران به دشمنان ثابت کرده اند که مردم جمهوری اسلامی از هیچکس ترسی ندارند،  ومدافعان حرم و رزمندگان اسلام با ایستادگی مقابل دشمنان موجب ناکام ماندن آنها در توطئه هایشان شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha