جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور بانوان در ورزشگاه ها

حوزه/ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه گفتگو محور "مجله روز" رادیو معارف که با موضوع «حضور زنان در ورزشگاه‌ها؛ آری یا خیر؟» پخش شد، به بیان ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها پاسخ دادند که پرسش مزبور  و پاسخ معظم له تقدیم حضور شما می گردد.

متن استفتاء

با سلام؛

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه گفتگو محور "مجله روز" رادیو معارف که با موضوع «حضور زنان در ورزشگاه‌ها؛ آری یا خیر؟» پخش شد، به بیان نکاتی پرداخته است که متن آن تقدیم حضور می گردد: دکتر «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از موافقان اجرای این طرح در پاسخ به این اشکال که برخی مراجع تقلید اجرای این طرح را ضروری نمی دانند و ورود به آن را خط قرمز می دانند گفت: قطعا به مراجع اطلاعات غلط داده اند وگرنه مراجع عظام تقلید به هیچ وجه مخالف اجرای این طرح با رعایت حدود شرعی نیستند.

سؤالات:

1. لطفا نظر خود را درباره حضور بانوان در ورزشگاه به صورت شفاف و روشن بیان فرمایید.

2. آیا واقعا درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها اطلاعات غلط به مراجع معظم تقلید رسیده است که تقریبا همگان مخالف حضور زنان در ورزشگاه ها هستند؟

* پاسخ حضرت آیت الله مکارم شیرازی

با اهداء سلام و تحيت؛

جوّ حاکم در ورزشگاه ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه ها خودداری کنند؛ به خصوص اینکه این برنامه ها را از رسانه ها می توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد.

همیشه موفق باشید              

دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی / استفتائات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha