پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)ساری؛ سبک زندگس اسلامی ایرانی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران ساری تصریح کرد: آنچه امروزه همه ما را تهدید می کند بحران هویت است و اگر به آن توجه نشود، حجاب و دیگر ارزش های والای اسلامی معنی نخواهد داشت و اگر فرزندان دچار بحران هویت شوند تمام زحمات تربیتی و مذهبی ما به هدر خواهد رفت.

خانم ملک آستانه، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: این مدرسه به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در راستای همکاری و تعامل با دیگر نهادها و سازمان ها و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت در فعالیت های اجتماعی طلاب، با همکاری بسیج کارگری استان مازندران، هر ساله با راه اندازی سه غرفه فروش کتاب با موضوعات مرتبط با مناسبت فوق، غرفه کودک و خانه شاد(داستان و نقاشی و کاردستی برای نونهالان) و غرفه مشاوره و پاسخ به شبهات، در نمایشگاه صدفی برای مروارید واقع در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران حضور فعال دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی جوانان در تشخیص پوشاک مناسب با شئونات جامعه اسلامی دچار اشتباه شده و ناآگاهانه، خود را در دام توطئه دشمنان این مرز و بوم قرار داده اند. از این رو متولیان فرهنگی به خصوص حوزه های علمیه، وظیفه دارند تا در اصلاح جامعه و شناساندن الگوی های پوشاک ایرانی و اسلامی، متناسب با معیارهای اخلاقی فرهنگی جامعه ایرانی تلاش کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران ساری تصریح کرد: آنچه امروزه همه ما را تهدید می کند بحران هویت است و اگر به آن توجه نشود، حجاب و دیگر ارزش های والای اسلامی معنی نخواهد داشت و اگر فرزندان دچار بحران هویت شوند تمام زحمات تربیتی و مذهبی ما به هدر خواهد رفت.

وی در ادامه اظهار کرد: وجود جوانان در جامعه فرصتي است كه با برنامه ريزي مي توان آنها را از نابهنجارها و آسيب هايي كه اين قشر را تهديد مي كند حفظ نمود،  اما اگر از اين موضوع غفلت كنيم به يک مساله و معضل اجتماعي در جامعه تبديل مي شود.

ملک آستانه در پایان خاطر نشان کرد: طلبه بايد پيوند و ارتباط تنگاتنگ و مستمري با مردم داشته باشد و در برخورد با نسل جوان، با سعه صدر به شبهات و دغدغه هاي آنها پاسخ دهد؛ زیرا كم توجهي به نيازهاي معنوي و مذهبي جوانان ضربات و صدماتي را به جامعه وارد کرده كه قابل جبران نبوده است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha