چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه فلوریدا، مرکز اسلامی راه اندازی می کنند

حوزه/ دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه فلوریدای جنوبی، پس از ۱۰ سال تلاش مستمر بالاخره توانستند مسیر راه اندازی یک «مرکز اسلامی و نمازخانه» را هموار سازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از usforacle، تلاش ده ساله دانشجویان مسلمان در دانشگاه فلوریدای جنوبی در آمریکا برای ایجاد یک «مرکز اسلامی و نمازخانه» بالاخره به نتیجه رسید و مسئولان دانشگاه وعده هایی در این باره داده اند.

درحالی که براساس قانون اساسی آمریکا تمامی شهروندان در ایالات متحده باید از حق آزادی دینی برخوردار باشند، اما دانشجویان مسلمان این دانشگاه در فلوریدا در مقایسه با مسیحیان و یهودیان با چالش های بیشتری برای داشتن «مرکز اسلامی» در محوطه دانشگاه روبرو هستند.

به گفته امینی طاها رئیس سابق انجمن اسلامی، در طی 10 ساله گذشته تقاضاهای زیادی از سوی دانشجویان مسلمان برای راه اندازی یک مرکز اسلامی و نمازخانه در محوطه وجود داشته است.

یوسف عفیفی، از اعضای موقت انجمن دانشجویی می گوید: قصد داریم گروهی را گردهم جمع کرده و با جمع آوری منابع و با همکاری روابط اجتماعی، یک مرکز اسلامی برای خودمان ایجاد کنیم.

به گفته عفیفی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی راه اندازی مرکز اسلامی، عدم حمایت مقامات دانشگاهی است.

عفیفی می گوید: ترم گذشته نتوانستیم برای راه اندازی انجمن به نتیجه برسیم، زیرا با بی توجهی ها و سردرگمی هایی روبرو بودیم که از تصمیمات خاصی نشات می گرفتند و به اشتباه تفسیر شده بودند و باید به آن ها رسیدگی می شد.م

به گفته عفیفی، انجمن اسلامی یک فضای امن و به دور از قضاوت ناعادلانه برای دانشجویان مسلمان فراهم کرده و دانشجویان همچنین مکانی برای ادای نمازهای یومیه خواهند داشت.

گفتنی است هم اکنون دانشجویان مسلمان که 5 وعده در روز را نماز می خوانند مجبورند برای ادای نماز به «اتاق آرامش» درمرکز دانشجویی مارشال در محوطه دانشگاه مراجعه کنند که این محل تنها ظرفیت 25 دانشجو را دارد.

مرضیه صدیقی از اعضای انجمن اسلامی، نیز می گوید: مرکز اسلامی تنها یک سالن نمازخانه نخواهد بود بلکه به مکانی برای ایجاد یک جامعه دینی و محل امنی برای مسلمانان در محوطه تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha