جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز عرفه

حوزه/ حجت الاسلام حسین زاده، فرصت توبه را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های عرفه توصیف کرد و گفت: دعا از دیگر فرصت‌هایی است که همگام با توبه خواسته‌های مؤمن را به درگاه ازلی خداوند می‌رساند و زمینه‌ای برای شروع دوباره برای مؤمن خواهد بود.

به گزارش‌ خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌الاسلام حسین زاده شب گذشته در محفل سخنرانی حرم مطهر که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد به بررسی برخی از فرصت‌های ویژه شب و روز عرفه پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال به برخی از زمان‌ها و مکان‌ها برتری ویژه‌ای داده است.

استاد حوزه علمیه  با اشاره به این‌که مؤمن باید از فرصت‌های باارزش استفاده کند، ابراز داشت: شب و روز عرفه از زمان‌هایی است که خداوند متعال به آن سیادت ویژه‌ای بخشیده است؛ عرفه و کربلا زمان و مکان برگزیده الهی هستند که با یکدیگر گره‌خورده بنابراین در چنین روزی حضور در کربلا اهمیت ویژه‌ای دارد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها عمر انسان را بسیار کوتاه توصیف کرد و گفت: استفاده از فرصت‌های ناب غنیمت مؤمن برای عمر ابدی او در جهان آخرت است.

حجت‌الاسلام حسین زاده بابیان این‌که دعای 47 صحیفه سجادیه عرفه را در کلام امام سجاد علیه‌السلام توصیف کرده است، گفت: امام سجاد علیه‌السلام در این دعا از خداوند متعال چنین می‌خواهد که«اللهمَّ وَ هذا یوْمَ عَرَفَةَ یوْمٌ شَرَّفْتَهُ وَ کَرَّمْتَهُ وَ عَظَّمْتَهُ نَشَرْتَ فِیهِ رَحْمَتِکَ وَ مَنَنْتَ فِیهِ بِعَفْوِکَ وَ اَجْزلْتَ فِیهِ عَطِیتَکَ وَ تَفَضَلْتَ بِهِ عَلی عِبادِکَ!؛ خدایا! و این روز عرفه، روزی است که تو به او اشراف و کرامت و عظمت بخشیدی و رحمتت را در این روز گستراندی و به بخششت [بر خلق] منّت گذاردی و عطایت را بسیار عظیم گردانیدی و با این روز بر بندگانت تفضل کردی.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه در ادامه سخنان خود توبه را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های عرفه توصیف کرد و گفت: دعا از دیگر فرصت‌هایی است که همگام با توبه خواسته‌های مؤمن را به درگاه ازلی می‌رساند و زمینه‌ای برای شروع دوباره برای مؤمن خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسین زاده روز عرفه را روز شهادت سفیر کربلا حضرت مسلم ابن عقیل توصیف کرد و گفت: شهادت حضرت مسلم(ع) در چنین روزی واقعه عاشورا را با قیام حسینی پیوند زد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha