شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روز جهانی مسجد

حوزه/ حوزه علمیه استان کردستان به مناسبت روز جهانی مسجد در بیانیه ای آورده است: مسجد در دین رسول خدا (ص) قلب تپنده حیات دین اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حوزه علمیه استان کردستان به مناسبت سی‌ام مرداد، روز جهانی مسجد بیانیه ای صادر کرد:

در این بیانیه آمده است: مسجد اولین و مهمترین پایگاه مسلمین از صدر اسلام تا کنون بوده و هست و چه زیبا خداوند در سوره توبه می فرمایند که : «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ» مساجد الهی را فقط کسانی آباد می‌کنند که به خداوند و روز بازپسین ایمان آورده، و نماز برپا داشته و زکات می‌پردازند، و از هیچ کس جز خداوند نترسیده‌اند، و چه بسا اینان رهیافته باشند.

درطول عمر هزار و 400 ساله از اسلام همواره مسجد مکان و ماوای برادران دینی و مسلمان بوده است و جایگاه رفیع برای نزدیک تر شدن به خداوند منان و بزرگ می باشد.

مسجد در دین رسول خدا (ص) قلب تپنده حیات این دین اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین (دو نماد آخرت و دنیا) است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

بی شک فرهنگ ناب اسلامی در سنگر مساجد پا گرفت لذا پسندیده است که همگان در آباد ساختن خانه خدا در دست هم نهیم و این مکان را به جایگاه دوباره خود برسانیم.

در زمان کنونی که عصر تهاجم فرهنگی و تخریب معنویت در جامعه بشری است، بی شک مستحکم ترین جا و مکان برای در امان ماندن از این این هجمه های فرهنگی و دینی، پناه بردن به مساجد و استفاده از پتانسیل های بی شمار دینی و فرهنگی آنهاست.

امروز دیدگان جهانیان به عینه شاهد غصب دو مسجد مهم در جهان اسلام هستند.

امروز مسجد الحرام و مسجد الاقصی در دست نامحرمان است و مسلمین را از این اماکن مقدس و نورانی محروم ساخته اند، با این وجود دستان الهی به زودی دوباره این دو مکان مقدس را به آغوش مسلمانان باز خواهد گرداند. ان شاء الله

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha