جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کشکولی

حجت الاسلام کشکولی گفت: وجود علامه مجلسی در جهان تشیع افتخار عظیم است که باید قدردان باشیم و سیره عملی و علمی آن بزرگوار در جامعه نشر و ترویج دهیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام کشکولی در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات و جمعه اصفهان به مناسبت روز علامه مجلسی، در مقبره علامه مجلسی اظهار کرد: در آیه 11 سوره مجادله 20 نکته بیان شده است  که خداوند به عالِم می دهد که خداوند به علامه مجلسی داد.

وی بیان کرد:  امام راحل ومقام معظم رهبری برای علامه مجلسی شأن و منزلت بسیاری قائل شده اند. رهبر معظم انقلاب می فرماید «شخصیت علامه مجلسی یعنی شخصیت عالمی که تمام دین را در قالب نیاز زمان خودش چنان تبیین کرد که توانست جامعه ای را به سوی اسلام عزیز دعوت کند و اگر علامه مجلسی در چهارصد سال پیش چنین اقدامی کرده است پس امروز چنین امکانی هم فراهم هست

مدیر دانشگاه علوم و حدیث علامه مجلسی تصریح کرد: اگر همه مجلدات و تالیفات علامه مجلسی را به عمر بابرکت ایشان تقسیم کنیم، این علامه حداقل باید روزانه 600خط نگاشته  باشد ، بنابراین وجود علامه مجلسی در جهان تشیع افتخار عظیم است که باید قدردان باشیم و سیره عملی و علمی آن بزرگوار در جامعه نشر و ترویج دهیم .

وی افزود: براین اساس دانشگاه علوم و حدیث علامه مجلسی راه اندازی شده است که با هدف اندیشکده علوم اسلامی بر محوریت مکتب تشیع ایجاد شود، که شاید خدمتی جزیی به آستان مقدس علامه مجلسی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha