شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: علامه مجلسی به واقع مصداق بازر هادیان در روی زمین است که فقط یک نمونه از تالیفات آن یعنی بحار الانوار ۱۱۰ جلد است، البته طبق گفته کارشناسان ۷۵ تا ۱۶۵ عنوان کتاب توسط علامه تالیف شده است که بحار الانوار فقط یکی از آنها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات و جمعه اصفهان به مناسبت روز علامه مجلسی  در مقبره علامه مجلسی اظهار کرد: امروز، روز بسیار  بزرگ  و با ارزشی است، نخست آنکه روز عرفه و روز دعا و حرکت ابا عبد الله الحسین علیه السلام  از مکه به کربلا و روز شهادت سفیر آن حضرت ، مسلم به عقیل است و آغاز هفته جهانی مسجد و در نهایت روز گرامیداشت علامه مجلسی است.

وی بیان کرد: هر کدام از این عناوین احتیاج به بحث و بیان دارد. مصداق کامل این روایت که « مَثَل علما در روزی زمین چون ستارگان در آسمان است که باعث هدایت افراد  در شب می شود» علامه مجلسی است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: همان طور که اگر در گذشته ستارگان آسمان ناپدید می گشتند، مردم منحرف می شدند، اگر مردم از روحانیت جدا شوند منحرف خواهند شد.

وی تصریح کرد: علامه مجلسی به واقع مصداق بازر هادیان در روی زمین است که فقط یک نمونه از تالیفات آن بحار الانوار 110 جلد است، البته طبق گفته کارشناسان 75 تا 165 عنوان کتاب توسط علامه تالیف شده است که بحار الانوار فقط یکی از آنها است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شبهه ای وارد می کنند و می گویند علامه مجلسی یک عالم درباری بوده است، البته امام راحل پاسخ قاطع داده اند، گفت: به تعبیر امام، بلکه پادشاهان در دربار عالمان دینی بودند، در حقیقت علامه مجلسی برای ترویج مکتب تشیع و سیره اهل بیت(ع) در کنار پادشاهانی که ارادتی به تشیع داشتند به مثال صفویه، با شناخت نیاز زمانه و رفتار با سلیقه، عالم به زمانه بودند و رفتاری حکیمانه انجام دادند.

وی افزود: علمای بزرگ دینی در گذشته مجبور به تقیه و رفتاری حکیمانه بودند؛ در گذشته حکومت های پلید چون عثمانی از داعش بدتر عمل می کردند و رأفتی با عالمان دینی نداشتند، نگاه کنید عثمانی ها با شهید اول چه کردند و چگونه جسد این شهید بزرگوار را آتش زدند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: تقیه کردن و مدارا  با حاکمان به منظور ترویج اسلام و تشیع، سیره اهل بیت(ع) بوده است.

وی در ادامه با بیان این که امروز باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و برکاتی که بعد از پیروزی انقلاب برای ما حاصل شده است برای همه مردم تبیین شود، افزود: مرگ با عزت بهتر از هزار بار زندگی با ذلت است. در دنیا تنها حاکمیتی که زیر بار هیچ اربابی غیر از خداوند نیست، جمهوری اسلامی است که بزرگترین عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان به تشریح برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف چون پزشکی، فناوری نانو، هوا و فضا، پتروشیمی، کشتی سازی و ... علی رغم همه تجریم ها پرداخت  و گفت: این حرف اشتباهی است که حکومت جمهور ی اسلامی ایران کارآیی ندارد، کدام کشور در دنیا می تواند با این هجمه سنگین تحریم ها فقط دو ماه حرکت کند، ما منکر اشتباهات نیستیم، ولی جمهوری اسلامی کارآیی خود را ثابت کرده است که این گونه دشمن علیه ما توطئه می کند.

امام جمعه اصفهان در پایان اشاره ای به واقعه اخیر مدرسه فیضیه و تجمعات طلاب کرد و اظهار داشت: الان وقت این طریق تجمعات نیست، دشمن خواهان این تجمعات اعتراضی است، هیچ طلبه ای نباید بدون مجوز لازم اقدام به ایجاد چنین تجمعاتی کند، این نا آگاهی ها باید کنار گذاشته شود و با عقل و تدبیر عمل کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha