سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ریحانی

حوزه/ کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر ریحانی، مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد گفت: کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه خراسان، با حضور 120 نفر از طلاب در مدرسه علمیه عالی نواب به همت معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال شایسته طلاب از این کارگاه تصریح کرد: پس از بررسی دقیق طلاب مدارس علمیه استان، افراد واجد شرایط تلبس دعوت شدند که خوشبختانه ثبت نام با استقبال خوبی مواجه شد و از میان آنان بر اساس اولویت ثبت نام 120 نفر انتخاب شدند و قبل از هر مراسم عمامه گذاری طلاب باید حتما در این کارگاه ها شرکت کنند.

مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: در این کارگاه طلاب واجد شرایط تلبس باموضوعات مختلفی همچون آداب طلبگی، لباس روحانیت، آمادگی و مهارت های لازم در زندگی اجتماعی، اخلاق و ذی طلبگی، بایدها و نبایدهای لباس مقدس روحانیت و همچنین ارتباط با مردم و جوانان آشنا می شوند.

وی در ادامه برگزاری چهار کارگاه روش احکام نقشه راه طلبگی، بایسته های طلبگی و تجوید الصلاه با تدریس حجج الاسلام و المسلمین ریحانی، شایسته، رنجبر و دهقان در طی این کارگاه یکروزه اشاره کرد.

حجت الاسلام ریحانی هدف از برگزاری این کارگاه را دانش افزایی نسبت به امور کاربردیِ روز نیاز جامعه دانست و تایید صلاحیت علمی(دست کم پایه 5) و عمومی و شرکت در این کارگاه را شرط اخذ مجوز تلبس عنوان کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha