پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الهت علم‌الهدی در روز عید قربان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات مردم با کشف چند انبار احتکار، آمار و ارقام حل نمی‌شود، گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه مسأله در شعاع و پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی روشن و تبیین شده است، از برخی کارگزاران و مسؤولان یک اقدام مؤثر و جهادی مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز عید قربان، در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با اشاره به اعمال روز عید قربان در مناسک حج، عنوان کرد: رمی‌جمره عقبه، قربانی کردن و سر تراشیدن سه عمل این روز است که نخستین عمل بین جمرات سه‌گانه امروز، رمی‌جمره عقبه است.

وی با بیان اینکه جمرات سه‌گانه نماد حرکت حضرت ابراهیم خلیل ‌الرحمان در مقابل ترد و برائت از شیطان است، تصریح کرد: هنگامی که وحی به صورت خواب بر ابراهیم نازل شد و به فرزندش ابراز کرد: ای پسرم خواب دیدم تو را ذبح می‌کنم، جواب اسماعیل این بود؛ پدر! به آنچه فرمان داده شده‌ای عمل کن یعنی از نظر اسماعیل خواب ابراهیم(ع) وحی الهی و دستور الهی بود و این مسأله آنقدر یقینی و قطعی بود که اسماعیل سؤالی درباره خواب و تعبیرش نمی‌پرسد، بدون هیچ پرسشی می‌گوید پدر آنچه به تو فرمان داده شده است، عمل کن!

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: گذشته از شخص ابراهیم(ع)، از نظر اسماعیل به عنوان یک جوان متدین وابسته به وحی و اعتقاد نبوت، این خواب وحی است، پس پدر و پسر تسلیم در برابر فرمان خدا در سرزمین منا به سمت نقطه مقصود برای قربانی کردن حرکت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شیطان در جمره اُولی برای ابراهیم مجسم شد تا مانع او شود، اما ابراهیم(ع) او را رجم و سنگ‌باران کرد، دومرتبه شیطان در جمره وسطی برای ابراهیم مجسم شد تا او را از اجرای فرمان خدا بازدارد که با رجم حضرت ابراهیم(ع) روبرو شد و به به جمره عقبه که رسید تا اسماعیل در آن نقطه قربانی شود، باز شیطان با اصرار بیشتر مجسم شد و در جمره عقبه نیز حضرت ابراهیم(ع) او را رجم کرد.

جمرات سه‌گانه آمریکا

وی با بیان اینکه فاصله بین جمرات سه‌گانه حدود یک کیلومتر است در این فاصله کوتاه شیطان سه مرتبه بر ابراهیم و اسماعیل مجسم شد و هر دفعه با یک شگرد خاص و متفاوت، خاطرنشان کرد: در مرحله آخر تمام نقشه‌ها و شگردهایی که از روز خلقت آدم تا آن روز تجربه کرده بود، در جمره عقبه به کار برد تا این پدر و پسر را از اجرای فرمان الهی بازگرداند اما با لعن و برائت این دو بنده موحد پروردگار روبرو شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این نماد به ما نشان می دهد شیطان و شیاطین انسی در عرصه زندگی ما مخصوصا در جریان زندگانی اجتماعی وجود دارد، افزود: جمره عقبه آخرین مرحله‌ای که این شیاطین ظهور و بروز دارند جایی است که شیاطین کاری‌ترین شگرد خود را به کار می‌برند که اگر این جمره را با راندن شیطان گذراندیم و او را ناامید کردیم برای همیشه از شگردهای شیطانی نجات پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در طول این 40 سال که از انقلاب می‌گذرد شیطان کبیر، آمریکای ملعون سه شگرد برای ما اجرا کرد، عنوان کرد: جمره اولی تحمیل جنگ و هشت سال دفاع مقدس با وسوسه های این شیطان به وسیله عامل مزدورش صدام کافر بر ما تحمیل شد که مردم و جوانان ایران اسلامی قهرمانانه ایستادند، دشمن را شکست دادند و شیطان را رجم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: جمره وسطی فتنه‌هایی بود که آمریکا در این پهنه 40 ساله در کشور ما ایجاد کرد و هر زمان با یک فتنه، موج و جریانی در کشور به وجود آورد، اما همه فتنه‌ها را مقاومانه پشت سرگذاشتیم و شیطان کبیر آمریکای ملعون رجم و لعن شد.

تهاجم اقتصادی، جمره‌ عقبه آمریکا است

وی ،حمله و تهاجم اقتصادی که امروز سفره و معیشت مردم را هدف قرار داده است، را جمره عقبه دانست و بیان کرد: اگر این گردنه را رد کنیم برای همیشه از شرور این شیطان کبیر خلاص شدیم چون او نابود شده و تمام نقشه و جودش خاک و خاکستر شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه مهم این است که ما این جمره‌عقبه را پشت سربگذاریم، خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی با همه قدرت پشت‌سر رهبر معظم انقلاب در شعاع رهنمود‌های حکیمانه مقاومت‌بخش ایشان بایستند و مقاومت کنند، مسؤولان کشور و کارگزاران نظام با همه قدرت سراغ فعالیت‌های مجاهدانه و حرکت‌های جهادی بیایند؛ مشکلات را حل و راه را برای مردم هموار کنند تا همه ما از این گردنه بگذریم.

وی خطاب به کسانی که در این مملکت مسؤولیتی را به عهده می‌گیرند، اظهار کرد: با یک حرکت جهادی و برنامه انقلابی این مردم پایمرد مقاوم را از جمره عقبه عبور دادن معنای مسؤولیت‌پذیری و شرکت در کارگزاری نظام است نه اینکه بی‌تفاوت در گوشه‌ای بنشیند و به دست دشمن چشم بدوزد. دروازه غرب اروپا و آمریکا را نصب‌العین خود قرار دهد و بخواهد از طریق تعاملات شیطانی از این جمره‌ بگذریم در این صورت شیطان بر ما مسلط می‌شود و شکست می خوریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه این مسأله در شعاع و پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی روشن و تبیین شده است، با اینکه در همه وضعیت خاص کشور متوجه این مسائل و مشکلات هستند، از برخی کارگزاران و مسؤولان نظام یک اقدام مؤثر و جهادی مشاهده نمی‌کنیم.

امام جمعه مشهد متذکر شد: به صرف اینکه چهار انبار احتکار را گرفتیم کار تمام شد؟ خیر اثری در معیشت مردم به وجود نیامد، گرانی‌ها در همین وضع توسعه پیدا کرد و مردم در تأمین زندگی روزمره خود هنوز دچار مشکل هستند و مشکلات از سرراه مردم برنداشته شد.

انگلیس و فرانسه، جاده صاف‌کن آمریکا هستند

وی تصریح کرد: این شگرد سوم و جمره‌عقبه آمریکاست که باید مسؤولان با جهاد بیشتر و حرکات جهادی به میدان بیایند و مشکلات را حل کنند نه اینکه هر روز شاهد باشیم وضع هر روز بدتر از روز قبل شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تنها آمار و ارقام و‌ گزارش دادن مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: حرکت جهادی، قیام و اقدام جهادی کجاست؟ تا مردم روزی را ببینند که وضعشان با دیروز فرق کرده و از مضیقه معیشتی و اقتصادی نجات پیدا کرده‌اند، همه می‌گویند مشکل قابل حل است و مشکلات لاینحل نداریم، خوشبختانه در تمام ابعاد زندگی در شئون اقتصادی و امنیتی قدرت کاملا رفاه‌آفرین و آرامش‌بخش بر ملت ما است، اما چرا این قدرت‌ها به کار نمی‌افتد و مسؤولیت‌ها درست انجام نمی‌شود؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: مسؤولان موظف هستند ملت را از این جمره عقبه عبور دهند و به چنگ شیطان کبیر و نام اروپایی مردم را گرفتار نکنند، انگلیس و فرانسه با آمریکا در جنایت و خیانت در طول تاریخ استعماری هیچ تفاوتی ندارند بلکه جاده صاف‌کن آمریکای جهانخوار هستند و ما به چه چیزی دل بسته‌ایم؟

۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha