جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 459094
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
حجت الاسلام سیدآبادی

حوزه/ عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در حرم رضوی گفت: تنها راهکاری که در کنار تدبیر می‌تواند مسؤولان و ملت ما را از مشکلات امروز خارج کند ایستادگی و نشان ندادن ضعف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، در ویژه برنامه شب شهادت امام محمدباقر(ع) در بارگاه ملکوتی امام هشتم با اشاره به  شاخصه‌های کمال در کلام امام باقر(ع) عنوان کرد: اولین چیزی که امام باقر(ع) به عنوان شاخص کمال توصیه فرموده‌اند «فهم‌دین» است؛ خانواده و جامعه‌ای که فهم‌دین پیدا کرد در برابر عوامل تبلیغات انحرافی مصون تر خواهد بود.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امام پنجم شیعیان در جهت فهم دین به مردم تلاش مضاعفی داشتند و از دغدغه‌های جدی فرزندشان امام صادق(ع) نیز این بود که مردم، دین‌فهم شوند.

وی افزود: توصیه اکید ائمه اطهار(ع) بر این است که جوانان شیعه دین را به درستی بفهمند؛ پدر و مادرها برای فهم دین خانواده خود هزینه کنند، هزینه برای تحصیلات و شغل فرزند ارزشمند است، اما مسؤولیت اصلی و کلیدی هر پدر و مادر این است که دین را به فرزندش بفهماند و برای این موضوع هزینه کند.

پادزهر تبلیغات زهرآگین دشمن

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که امواج سهمگین تبلیغات دشمن جوانان ما را هدف قرار داده است و امپراطوری تبلیغاتی دشمن با همه امکانات و تجهیزات برای این امر تلاش می‌کنند، اگر بخواهیم فرزندان‌مان از آسیب تبلیغات زهرآگین دشمن علیه دین درامان باشند، پادزهرش فهم دین است.

حجت الاسلام سیدآبادی متذکر شد: اگر انسان دین را عمیق بفهمد پای ایمان خود استوار است وگرنه با کمترین هزینه دشمن و کوچکترین تبلیغات ممکن است راه انحراف را پیش گیرد.

وی با بیان اینکه دومین توصیه امام به عنوان شاخص کمال «صبر» است، خاطرنشان کرد: صبر، ایستادگی و استقامت در برابر آنچه که عامل شکننده در مسیر زندگی انسان است، از دیگر شاخصه‌های کمال است چرا که طبیعت کنار هر نوشی یک نیشی دارد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، بلا، مصیبت، محرومیت، بیماری، غم‌ از دست دادن عزیزان و حوادث تلخ طبیعت و خاصیت عالم هستی عنوان کرد و افزود: ما به عنوان انسان و اشراف مخلوقات هستی مسؤولیت و تعهداتی داریم که ایستادگی در برابر انجام این تعهدات و وظایف نیازمند سرمایه است؛ سرمایه‌ای که انسان می تواند از حوادث زندگی به سلامتی عبور کند، صبر و مقاومت است.

 راهکار برون‌رفت از مشکلات

وی با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران که توسط امام محمدباقر(ع) تفسیر شده است، بیان کرد: قرآن کریم برای مقابله با دشمن هیچ راهی جز ایستادگی مطرح نکرده است که اگر ضعف نشان دهید دشمن پیشروی می‌کند به همین دلیل است که امام(ره) تا آخرین لحظات زندگی و در وصیت‌نامه سیاسی خود بر ایستادگی در مقابل دشمن تأکید کردند.

حجت الاسلام سیدآبادی تأکید کرد: تنها راهکاری که می‌تواند مسؤولان و ملت ما را از مشکلات امروز خارج کند یعنی راه‌ برون‌رفت در کنار تدبیر و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات ایستادگی و نشان ندادن ضعف است.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان افزود: سومین شاخص کمال «ارتباط با امامت و ولایت»؛ ارتباط و پیوند با ولی‌خدا؛ امام منتظر(عج) است.

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha