جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ آیت الله علم الهدی با بیان این که اگر نفوذ اساتید در روحیه طلاب نبود انقلاب پیروز نمی شد و ادامه پیدا نمی کرد، گفت: تاثیر نفس اساتید در طلاب که نقش سازندگی داشتند بسیار برجسته بود و در جریان امروز انقلاب نیاز به این خط سازندگی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که حضرت آدم(ع) جامع همه علوم بود حتی علومی که فرشتگان از آن اطلاعی نداشتند، گفت: فرشتگان وقتی انسان را با قدرت عظیم فکری سازندگی دیده و مجوعه ای از غرائض را در وحود او رصد کردند این چنین گفتند که او منشا فساد خواهد شد.

وی با بیان این که فرشتگان خودشان را شایسته خلافت اللهی دانسته و غیر خود را مناسب برای این جایگاه نمی دیدند، تصریح کرد: خداوند متعال این چنین فرمود که من چیزی می دانم که شما نمی دانید و خواست شرافت آدم را بر فرشتگان ثابت کند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که همه علم نامتنهانی را خداوند به انسان نیاموخت، بلکه فرشتگان نیز علومی داشتند که آن زمان انسان از مجموعه این علوم برخوردار نبود، اظهار کرد: بنابراین علم موجب شرافت انسان نبوده و بر اساس بیان علامه طباطبایی آن چیزی که انسان داشت، اما فرشتگان از آن برخوردار نبودند قدرت انتقال دانسته های خود از شخصی به دیگری بود که جز در انسان در هیچ موجود دیگری از بشریت وجود ندارد و هیچ موجودی نمی تواند دانسته های خود را به دیگری انتقال دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که خداوند رمز خلیفه اللهی و مقام و منصبی که به انسان داد و این منصب را به فرشتگان عطا نکرد، در انتقال دانسته ها قرار داد که جز انسان کس دیگری برای عنوان خلیفه اللهی برای خداوند نبود، بیان کرد: خلیفه کار خداوند را کرده و آنکس که بتواند خلقت و سازندگی داشته باشد خلیفه خداوند است.

وی با بیان این که انتقال دانسته ها نقش در انسان سازی دارد و تنها کسی که می تواند تربیت شده و نیروی اخلاقی وعنصر فکری بسازد انسان است، ابراز کرد: در حقیقت به وسیله انبیا انسان قدرت سازندگی پیدا می کند و این نشانه روشن خلیفه بودن انسان است؛ همچنین وقتی انسان قدرت انتقال دانسته ها را پیدا کرد، خداوند متعال امتیاز انسان را به رخ ملائکه کشید که خلیفه من کسی است که قدرت سازندگی داشته باشد و انسان با ویژگی قدرت سازندگی، خلیفه اللهی خداوند را پیدا کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در میان همه اقشار، اصناف و دسته جات روی کره زمین تنها انسان این امتیاز خلیفه اللهی بودن را دارد، ابراز کرد: امروز شما اساتید موظفید که کاربرد تعلیمی و آموزشی خود را در عرصه تعلیم مشخص کنید و این کاربرد با اینکه چقدر درس دادید و دانش منتقل کردید و یا اینکه چه میزان مطالب را زیبا بیان کردید مشخص نمی شود بلکه کاربرد استادی و تعلیم آموزش به طلاب و علم آموزان شما در پناه میزان سازندگی معین می شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: نیروسازی و کادرسازی که مسبب سازندگی طلبه شده باشد و یا به عبارت دیگر سازندگی همان نیرویی که در خدمت شما تحصیل کرده باشد، این ارزش و قیمت دارد.

وی با بیان این که اساتید انقلابی از گذشته سازنده بودند، چراکه اثر می گذاشتند، در خط فکری طلبه نفوذ می کردند و او را بار می آوردند، اظهار کرد: روزی که امام راحل(ره) دست به نهضت زدند، عناصری که در مرحله اول در کنار امام وارد میدان مبارزه شدند همه دست پرورده های خود امام بودند و در سال 41 امام نخستین عملکرد را در نهضت خود انجام دادند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که آنانی که فعال اطراف امام بودند همه شاگردان خود امام بودند که سال ها شاگردی امام را کرده و متاثر از اندیشه امام شده بودند، گفت:  روزی که امام نهضت را آغاز کرد در عرصه مرجعیت مرجع به نامی نبود، چراکه به دنبال توطئه نظام ستمشاهی بخش عمده مرجعیت به نجف منتقل شده بودند و مردم مقلد مرجعیت نجف شدند؛ چون مرجعیت سدی در سر راه نظام ستمشاهی بود و آنان می خواستند مرجعیت را از ایران خارج کنند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که آن زمان مردم در شهر ها و بلاد مقلد مراجع نجف بودند و بخشی از قسمت مرکزی و غرب کشور مقلد مراجع قم شدند و بقیه قسمت شرق و جنوب کشور و بخش عمده ای از تهران وابسته به مرجعیت نجف شد، اظهار کرد: امام انقلاب را با کسانی توسعه داد که آنان را ساخته بود و اندیشه مبارزاتیشان در این افراد حلول و نفوذ کرده بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امام راحل(ره) و دیگران در این حوزه آنچنان قدرت نفوذ و سازندگی داشتند که اگر سه شاگرد داشتند، افکار و اندیشه انان در همه حوزه علمیه نجف و قم توسعه پیدا می کرد، گفت: در هر بخشی که وارد می شوید ببینید چقدر سازندگی دارید؛ قدرت سازندگی نوع انتقال دانسته هایی است که خداوند ان را ملاک خلیفه اللهی انسان قرار داده و در ارزیابی توان خودتان به قدرت سازندگی خودتان توجه دشته باشید.

آیت الله علم الهدی با بیان این که اگر نفوذ اساتید در روحیه طلاب نبود انقلاب پیروز نمی شد و ادامه پیدا نمی کرد، افزود: تاثیر نفس اساتید در طلاب که نقش سازندگی داشتند بسیار برجسته بود و در جریان امروز انقلاب نیاز به این خط سازندگی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که امروز مساله رفتن به جنگ و شهادت مطرح نیست، بلکه آنان می خواهند ما را در راستای براندازی دین استخدام کنند، چراکه به خوبی می دانند تنها کسی که می تواند به دین ضربه بزند از ناحیه نیروهای داخلی است، خاطر نشان کرد: اگر بناست در خط انقلاب روحانیت مجاهد و فداکار نباشد، نتیجه این خواهد شد که روحانیت در استخدام دشمن می شود تا دین را براندازی کند و ملاک شخصیت دینداری شما در سازندگی شماست.

وی ادامه داد: ان شاءالله شما اساتید حوزه علمیه خراسان نیرو برای اسلام و انقلاب بسازید و با کمال اثرگذاری بتوانید جبهه دین را جبهه نیرومندی در راستای براندازی قدرت استکبار کنید که این محصول سازندگی شما در عرصه رسالتتان است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha