سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
غدیر

حوزه/ مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان از برگزاری اولین دوره مسابقات غدیریه طلاب وروحانیون حوزه علمیه استان اصفهان خبرداد.

حجت الاسلام حسن غزالی در  گفت وگو با خبرگزاری«حوزه» از اصفهان  اظهار کرد: غدیر اساسی ترین برنامه های پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) برای دوام و عزت و شکوه اسلام است، غدیر تنها یک روز نیست، غدیر کلید خوردن تاریخ است.

وی با برشمردن دیگر فضایل روز غدیر خم از منظر اسلام تاکید کرد: بر اساس ضرورت و اهمیت زنده نگه داشتن خط رسالت در قالب امامت و ولایت، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه  اصفهان تصمیم به برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم غدیریه گرفت.

حجت الاسلام غزالی تصریح کرد:  برگزاری مسابقات حفظ، مفاهیم و خطبه خوانی طلاب، فضلا و خانواده آنها، از جمله برنامه های دیرپایی است که در حوزه ترویج آموزه های دینی به منظور فراهم آوردن زمینه های انس بیش از پیش طلاب با مفاهیم تعالی بخش خطبه غدیر و زیارت غدیریه در محیط حوزه علمیه و خانواده طلاب، همواره مورد اهتمام متصدیان ومسئولین فرهنگی حوزه های علمیه بوده است.

وی افزود: اولین دوره مسابقات غدیریه طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان اصفهان امروز عصر با ثبت نام بیش از 200 نفر از طلاب و خانواده آنها در رشته های حفظ خطبه غدیر و زیارت غدیریه از امام هادی علیه السلام، مفاهیم خطبه غدیر و زیارت غدیریه از امام هادی علیه السلام  و خطبه خوانی غدیر در مجتمع آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

مسئول قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان در توصیف  اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد: اعتلای اخلاق و ایمان دینی در حوزه های علمیه وخانواده بزرگ حوزویان ، ایجاد انس و الفت بیش از پیش طلاب وخانواده  انها با مفاهیم خطبه غدیر و زیارت غدیریه،  تقویت و توسعه فضای معنوی در حوزه های علمیه  سراسر استان و در  شناسایی استعدادهای برجسته طلاب در زمینه غدیر شناسی و معرفی به مسؤولین حوزه از جمله اهداف برگزاری اولین دورهمسابقات است.

 وی توضیح داد: مسابقه غدیریه در دو سطح طلاب و خانواده طلاب برگزار شد، در این مسابقات بر اساس آئین نامه مسابقات قرآن داوری می شود و طلاب و خانواده های طلاب از طریق سایت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه اصفهان در یک رشته ثبت نام کرده اند . برخی از رشته ها دارای آزمون کتبی و بعضی آزمون شفاهی  هستند.

رشته ها :

     

کدرشته

رشته

آزمون

توضیحات

۱۱۰

حفظ خطبه غدیر

شفاهی

 

۱۱۱

حفظ زیارت غدیریه(امام هادی علیه السلام)

شفاهی

 

۱۱۲

مفاهیم خطبه غدیر

کتبی

 

۱۱۳

مفاهیم زیارت غدیریه(امام هادی علیه السلام)

کتبی

 

۱۱۴

منبر غدیریه

کتبی و شفاهی

هر کدام ۵۰ درصد نمره را تشکیل می دهند

۱۱۵

خطبه خوانی(خطبه غدیر)

شفاهی

 

 

 

       ۲-همسران و دختران  :

 

کدرشته

رشته

آزمون

توضیحات

۱۱۶

حفظ خطبه غدیر

شفاهی

 

۱۱۷

حفظ زیارت غدیریه(امام هادی علیه السلام)

شفاهی

 

۱۱۸

مفاهیم خطبه غدیر

کتبی

 

۱۱۹

مفاهیم زیارت غدیریه(امام هادی علیه السلام)

کتبی

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha