جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعید ناجی استانداری سمنان

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه در سال‌های اخیر بارقه امیدی در حوزه فرهنگ و هنر شکل‌گرفته است، گفت: حوزه فرهنگ نیازمند نگاه و بازبینی ویژه‌ای است؛ اگر به فرهنگ دقت نکنیم، آسیب‌پذیری بالایی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سعید ناجی، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در فرهنگسرای کومش، با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم از ابتدای روی کار آمدن، با مشقت‌های فراوان روبرو بود، اظهار داشت: دولت یازدهم کشور را در حالی تحویل گرفته که مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف سیاست خارجی، داخلی، اقتصادی و ... گریبان گیر کشور شده بود و امروز نیز دولت با تهدیداتی روبرو است که بیشتر متوجه مسائل اقتصادی و معیشتی است اما بااین‌حال شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه این روزها و این ایام بهترین راه برای امیدوار نگه‌داشتن مردم و درصحنه نگه‌داشتن آن‌ها حفظ وحدت در رده‌های مختلف و حوزه‌های مختلف است، افزود: بنابراین هرجایی که امروزه در این فضای خاص، اگر بحث و صدایی خارج از منابع ملی کشور را دچار ناهماهنگی کند، قطعاً بایستی به‌گونه‌ای دیگر به آن نگاه کرد.

ناجی با اشاره به تودیع و معارفه مدیران کل ارشاد اسلامی استان سمنان و بابیان اینکه دولت همواره نگاه ویژه‌ای به‌قطار در حال حرکت فرهنگ داشته، خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که در وزارت ارشاد شکل‌گرفته حرکت‌های خوبی را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و بارقه امیدی در حوزه فرهنگ و هنر ایجادشده است، لذا امیدواریم سایر متولیان فرهنگ نیز تلاش کنند تا بتوانیم در حوزه فرهنگ که حوزه پر چالش و پرمسئله‌ای است، به نقطه خوبی برسیم و حوزه فرهنگ نیازمند نگاه و بازبینی ویژه‌ای است؛ اگر به فرهنگ دقت نکنیم، آسیب‌پذیری بالایی را در حوزه فرهنگ و هنر شاهد هستیم و هدف اصلی هنر که تعالی انسانی و اخلاق‌مداری و ... است، ضربه خواهد خورد.

وی تصریح کرد: جامعه و مسئولان باید تلاش کنند تا فضا به نحوی فراهم شود که هنر و هنرمندان فاخر در جامعه بتواند به مردم عرضه شود، لذا ما معتقد هستیم هرقدر در ارائه هنر فاخر مانع ایجاد کنیم، قطعاً خود و جامعه‌مان را از آن محروم کرده‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کم‌توجهی و مانع ایجاد کردن جز اینکه سلایق بد را در جامعه رواج دهد، تأثیر دیگری ندارد، بیان کرد: ما در برخی اوقات برای اینکه نتوانسته‌ایم موسیقی فاخر و ارزشمندی که در دل فرهنگ کشور ما است را ارائه کنیم، متأسفانه شاهد رواج برخی مسائل درزمینهٔ موسیقی هستیم.

۵۸۰ پایگاه اوقات فراغت در این استان فعالیت می‌کنند

محمدرضا سوقندی نیز در این نشست بابیان اینکه ۳۲۹ رسانه در استان سامان‌دهی شدند، اظهار داشت: ارشاد و دستگاه‌های فرهنگی همکار هنرمندان هستند، زیرا اکثر برنامه‌ها توسط آموزشگاه‌ها، مؤسسات و انجمن‌ها برگزار می‌شود که دراین‌بین وجود رسانه‌ها و فضای مجازی در ارتقا فرهنگ این خطه بسیار اثرگذار بوده است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه ۵۸۰ پایگاه اوقات فراغت در استان سمنان وجود دارد، تصریح کرد: در سامانه اوقات فراغت سه هزار و ۵۰۰ برنامه ثبت‌شده است که اگر بخواهیم کانون‌های مساجد، مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد را نیز محاسبه کنیم تعداد برنامه‌ها از این مقدار فراتر خواهد رفت لذا این نگاه به توسعه فرهنگی در استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و بخش‌های عمرانی و اقتصادی تحت عنوان برنامه پیوست فرهنگی تعریف و در آن مباحثی نظیر آسیب‌های اجتماعی، همایش‌ها، جشنواره‌ها، شادی و نشاط مطرح می‌شود که حجم زیادی از فعالیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند که همگی توسط خود هنرمندان صورت می‌گیرد، افزود: هنرمندان، شخصیت‌های فرهنگی و هنری سرمایه‌های نظام و کشور هستند لذا هنرمند به وضعیت مطلوب می‌اندیشد و می‌خواهد همواره وضع موجود را نقد و برای خوب‌تر شدن اوضاع حرکت کند لذا اگر کاری در حوزه فرهنگ انجام‌شده قطعاً قسم اعظم آن بر دوش هنرمندان بوده است.

سوقندی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت فرهنگی را به‌جای فضای امنیتی دنبال می‌کنیم، زیرا در فرهنگ و ارشاد وظیفه ما ایجاد امنیت برای فعالیت هنرمندان است، بنابراین اجازه دخالت افراد غیرمتخصص غیرحرفه‌ای نه در هیچ حوزه‌ای نداده ایم و دراین‌ بین از نظرات همه بهره گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha