پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ محمد سعید العرادی روحانی شیعه بحرینی

حوزه/ دادگاه جنایی بحرین، شیخ محمد سعید العرادی روحانی شیعه را به شش ماه زندان محکوم کرد و تصمیم دارد به جای زندان، وی را در خدمات اجتماعی به کار گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه جنایی بحرین، شیخ محمد سعید العرادی روحانی شیعه بحرینی را به شش ماه زندان محکوم کرده و تصمیم دارد به جای زندان، وی را در خدمات اجتماعی به کار گیرد.

وزارت کشور بحرین مدعی شد که شیخ محمد العرادی در توئیت خود در شبکه اجتماعی تویتر به یکی از آئین های کشور بی احترامی کرده و این وزارت مسئله را به دادستان کل ارجاع داده است.

شیخ العرادی در صفحه توئیتر خود برخی از توئیت های خود را که مورد سوء فهم برخی واقع شده بود، حذف کرد.

وی در این توئیت به ارزیابی علمی تاریخ در خصوص خطبه شقشقیه امام علی(ع) پرداخت که در آن امام(ع) از رفتار برخی از صحابه انتقاده کرده بودند. متن این انتقاد در نهج البلاغه وجود دارد و این کتاب در تمامی کتابخانه های عمومی و خاص موجود است و علمای عامه مثل "ابن ابی الحدید" آن را شرح داده اند.

برخی از سازمان های حقوق و جمعیت های سیاسی این ادعا و حبس علما را محکوم کرده و آن را تداوم رژیم آل خلیفه در تعرض و تجاوز برنامه ریزی شده به آزادی دینی در بحرین و آزار و اذیت آشکار طایفه شیعه و محدودیت فعالیت های دینی دانسته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha