جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ زهیر عاشور

حوزه/ سید عباس شبر رئیس بخش آزادی های دینی سازمان دموکراسی و حقوق بشر (سلام) گفت: ماموران زندان مرکزی بحرین شیخ زهیر عاشور روحانی شیعه را بعد از بیرون آمدن از زندان انفرادی برای استمرار مجازاتش، پا های وی را بسته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید عباس شبر رئیس واحد آزادی دینی سازمان دموکراسی و حقوق بشر(سلام) گفت: مدیریت زندان مرکزی بحرین به نام "جو" شیخ زهیر عاشور روحانی شیعه را بعد از بیرون آمدن از زندان انفرادی برای استمرار مجازاتش، پاهای وی را بسته است.

سید شبر با تاکید بر اینکه این رفتار متناقض با اصولی است که نلسون ماندلا در خصوص زندانیان بیان کرده، اشاره کرد که بند 43 اصول وی می گوید که در هر صورت نباید زندانی بسته شود یا با ابزار شکنجه مورد مجازات سخت یا غیر انسانی یا اهانت آمیز قرار گیرد.

شایان ذکر است که زندان مرکزی "جو" یکی از بدترین زندانی است که زندانیان در معرض انواع شکنجه و بد رفتاری قرار می گیرند و مخالفان و سازمان های حقوقی و بین المللی معتقدند که مقامات امنیتی از طریق فشار و بد رفتاری تلاش می کنند که از زندانیان آزادی بیان که به دنبال دموکراسی هستند، انتقام بگیرند.

دادگاه رژیم آل خلیفه در 10 نوامبر 2013 میلادی شیخ زهیر عاشور را در مسئله معروف به "حادثه انفجار الرفاع" به زندان ابد محکوم کرد.

وکلا پیش تر از شکنجه برخی از متهمین خبر داده بود و خواستار حضور متهمین در کمیته پزشکی شد؛ چرا که آنان گفته بودند که مورد شکنجه شدید قرار می گیرند.

یوسف المحافظه مسئول رصد و پیگیری مرکز حقوق بشر بحرین گفت: براساس اظهارات خانواده های متهمین مبنی بر اینکه فرزندان آنان تحت شکنجه قرار می گیرند، اعترافات متهمین در مسئله انفجار الرفاع باطل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha