شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
روان

حجت الاسلام روان گفت: ۲۱۴ مبلغ اعزامی و بومی در جوار ۲۲۹ امامزاده عظیم الشان و بقعه متبرکه استان اصفهان در برپایی کاروان های شادی غدیرخم، اجرای برنامه های شاد و متنوع در قالب طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی همکاری و مشارکت فعال دارند.

حجت الاسلام ولی الله روان در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت و امامت اظهار کرد: روز غدیرخم عيد بزرگ خدا است به گونه ای که در این باره امام صادق علیه السلام فرمودند: «هو عيد الله الاکبر،و ما بعث الله نبيا الاّ و تعيد فى هذا اليوم ..) روز غدير خم عيد بزرگ خداست، خدا پيامبرى مبعوث نکرده، مگر اينکه اين روز را عيد گرفته و عظمت آن را شناخته و نام اين روز در آسمان، روز عهد و پيمان و در زمين، روز پيمان محکم و حضور همگانى است.»

وی در ادامه افزود: باتوجه به جایگاه و منزلت عید غدیرخم و همچنین براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی با هدف ترویج سبگ زندگی اسلامی و تببین جایگاه ولایت همراه با برنامه های مختلف در جوار حرم مطهر امامزگان عظیم الشان و بقاع متبرکه اجرا می شود که در همین راستا امسال این طرح به صورت ویژه در جوار حرم مطهر 229 امامزاده جلیل القدر و بقعه متبرکه استان اصفهان در حال اجرا است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این برنامه ها امسال از 180 مبلغ بومی و 34 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم که در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی تبحر دارند در جوار این اماکن متبرکه استفاده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین روان افزود: براساس روز شمار دهه ولایت از روز عید سعید قربان تا روز عید غدیرخم ویژه توسط مبلغین برنامه های مختلفی در جوار بقاع متبرکه سراسر استان در حال اجرا است که بخشی از آنان شامل؛ برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و... است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به این که برخی از امامزادگان عظیم الشان و شاخص استان نیز میزبان گردشگران خارجی هستند از 10 مبلغ اعزامی که به زبان های خارجی نیز مسلط هستند برای ترویج فرهنگ و دین مبین اسلام در جوار بقاع متبرکه استان استفاده می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در  پایان  بیان کرد: روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برابر با 7، 8 و 9 شهریور ماه نیز به مناسبت عید سعید غدیرخم کاروان های شادی غدیرخم توسط مبلغان مختلف و با پرچم اهدایی از آستان مقدس امیرالمومنین علی(ع) در سراسر استان به سمت بقاع متبرکه حرکت می کنند و همایش های پیاده روی خانوادگی حرم تا حرم نیز برنامه ریزی شده است که در این ایام اجرا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha