پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین واحدی

حوزه/ مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم، با اشاره به فعالیت های اهل بیت(ع) و علما در راه ولی شناسی در جامعه اسلامی گفت: زحمات فراوانی در راه ابلاغ مساله ولایت و امامت انجام شده و امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) اولین کسانی هستند که در این راه قدم گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 مدرسه علمیه حقانی قم، با اشاره به اهمیت راه طلبگی بیان داشت: دو مناسبت مهم پیش روی ما است، نخست «عید الله الاکبر» یعنی عید غدیر خم و دوم سال تحصیلی جدید که امتداد راه غدیر است.

مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم، با اشاره به اهمیت مساله ولایت در اسلام ابراز داشت: در حال حاضر مساله ولایت و امامت برای ما امری قطعی و برهانی است؛ اما در زمان نبی مکرم اسلام(ص) و عید غدیر خم، این مساله در بستری دشوار قرار داشت.

مدیر سابق مدرسه علمیه حقانی بیان داشت: ولایت امری مهم برای نبی مکرم اسلام(ص) به شمار می رفت به گونه ای که خدای تعالی با تعابیر اتمام نعمت و اکمال دین از این واقعه یاد می کند.

وی در ادامه افزود: نگرانی نبی مکرم اسلام(ص) از ابلاغ مساله ولایت در روز غدیر خم این بود که بستر مساله ولایت و امامت در جامعه آماده نبود و شیطنت های فراوانی در این باره وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین  واحدی با اشاره مشکلات نبی مکرم اسلام(ص) در روز غدیر خم گفت: در روز غدیر خم در مقابل نبی مکرم اسلام(ص) افرادی وجود داشتند که مهر کفر بر پیشانیشان خورده و قابل هدایت نبودند و این مساله نگران کننده بود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های اهل بیت(ع) و علما در راه ولی شناسی در جامعه اسلامی گفت: زحمات فراوانی در راه ابلاغ مساله ولایت و امامت انجام شده و امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) اولین کسانی هستند که در این راه قدم گذاشته اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مفهوم غدیر اظهار داشت: غدیر دارای مفاهیم فراوانی از جمله امتداد ولایت الهی، وابستگی مخلوق به خالق، فهم فقر آدمی نسبت به پروردگار و رسیدن به کمال در بستر ولایت الهی است.

معاون ارتباطات وامور حوزه های عملیه خواهران در ادامه افزود: ما باید بدانیم که فهم غدیر سبب تغییر زندگی ما می شود، اگر کسی به مفهوم اصلی غدیر دست یابد، قطعا در این راه  تا پای جان ایستادگی از خود نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: تحصیل در حوزه علمیه به معنای قرار گرفتن در مسیر غدیر و ولایت الهی است و مهم ترین مساله این است که طلاب مساله ولایت الهی و غدیر را به خوبی بشناسند.

وی در پایان گفت: تحصیل در حوزه نعمت بزرگی است اما امکان دارد که در زمان فعلی حرف و حدیث هایی وجود داشته باشد و یک طلبه در بستر نگرانی قرار بگیرد، به همین سبب باید بدانیم که حوزه علمیه مسیر غدیر خم است و در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha