جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه درمیان

حوزه/ امام جمعه درمیان گفت: امروز عامل امنیت مرزها، وحدت اقوام و مذاهب مختلف در خراسان جنوبی و سایر استان های مرزی است که خون شیعه و سنی در کنار هم برای انقلاب و حفظ وطن ریخته شده است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان در اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی اظهار کرد: هر چند از وحدت و امنیت در خراسان جنوبی و ایران بسیار سخن گفته ایم ولی باید مراقب آسیب نرسیدن به این وحدت نیز باشیم.

وی ادامه داد: امروزه دشمن برنامه های عدیده ای برای از بین بردن وحدت شیعه و سنی، ایران و سایر کشورهای اسلامی و اقوام مختلف ریخته است.

امام جمعه درمیان با بیان وحدت میان مذاهب در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز عامل امنیت مرزها، وحدت اقوام و مذاهب مختلف در خراسان جنوبی و سایر استان های مرزی است که خون شیعه و سنی در کنار هم برای انقلاب و حفظ وطن ریخته شده است.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی به مرزنشینان تاکید کرد: در این روزها کام مردم مرزنشین با رسیدن آب و گازرسانی شیرین شده است و این امکانات به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر خانواده ای از یک روستای مرزی کوچ کند باید چند نیروی نظامی برای تأمین امنیت منطقه آنجا مستقر شود.

امام جمعه درمیان عنوان کرد:مسئولان باید بین مردم مرزی حضور پیدا کنند تا از نزدیک از مشکلات آن ها آگاه شوند و ما هیچ وقت گذشته خود را فراموش نخواهیم کرد که میلیون ها نفر بر اثر قحطی جان خود را در این مرز و بوم از دست دادند.

وی با بیان ضرورت رعایت عدالت از جنبه های مختلف بین شیعه و سنی یادآور شد: از هر اقدامی که موجب ماندگاری مردم در روستاهای مرزی می شود نباید غفلت کنیم.

امنیت کنونی حاصل خون شهداست

محمد بشیری زاده فرماندار شهرستان درمیان هم در  این مراسم اظهار کرد: امنیتی که در کشور و شهرستان درمیان نهادینه شده، حاصل خون شهداست.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی و شهرستان درمیان بین شیعیان و اهل سنت، یکرنگی و تفاهم وجود دارد، افزود: علمای اهل سنت و اهل تشیع کنار یکدیگر بدون هیچ اختلافی زندگی می‌کنند و در مراسمات مذهبی حتی ماه محرم کنار یکدیکر هستند.
 
فرماندار درمیان خاطر نشان کرد: خدمت در این شهرستان عبادت و نعمت محسوب می شود که باید قدر آن را بدانیم و از فرصت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.
 
بشیری زاده با اشاره به وجود مشکلات در شهرستان درمیان، اظهار کرد: با همه مشکلاتی که در شهرستان درمیان داریم، امسال در هفته دولت 128 پروژه عمرانی را افتتاح می‌کنیم، که در روستای جلاران، منطقه صفرمرزی مردم از نعمت گاز استفاده می‌کنند و این افتخاری برای ما است.
 
وی ادامه داد: همه ما همیشه مدیون خانواده شهدا هستیم و شهدا را در قلبمان جای داده ایم و امید دارم یک بسیجی و یک خدمتگزار برای مردم باشم.
 
فرماندار درمیان عنوان کرد: ما مسئولان باید کارهای خود را بسیجی وار انجام داده و با همت بسیجی از آمریکا و مشکلات اقتصادی نترسیم، زیرا در کنار یکدیگر می توانیم مشکلات را حل کنیم.
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha