جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در یزد گفت: این که دانشگاه ها پس از اتمام دروس دانشجویان، تعداد زیادی بیکار تحویل جامعه می دهند یک معضل است و نیاز به تغییر سیستم آموزشی را در این مراکز الزامی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، رئیس شورای حوزه علمیه یزد، ظهر امروز در جمع معاونین آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان یزد، به اهمیت نقش اساتید در پرورش طلاب متفکر و خلاق اشاره کرد و گفت: اساتید همانگونه که در اخلاق و تهذیب الگوی طلاب هستند در مباحث درسی نیز از اساتید خود الگو می گیرند و اگر اساتید از خود توان علمی بالا نشان دهند سبب می شود که طلبه نیز به سمت و سوی تحقیق و پژوهش برود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد سیستم آموزشی کشور را یک سیستم ناکارآمد دانست و گفت: این سیستم صد سال پیش توسط انگلیسی ها در کشور ما اجرایی شد که باعث می شود دانش آموزان در زمان تحصیل تنبل و ناکارآمد پرورش یابند و پس از فارغ التحصیلی نیز خیلی دنبال تحقیق و پژوهش نروند.

امام جمعه یزد افزود: این که دانشگاه ها پس از اتمام دروس دانشجویان، تعداد زیادی بیکار تحویل جامعه می دهند یک معضل است و نیاز به تغییر سیستم آموزشی را در این مراکز الزامی می کند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید به شکلی طلبه را پرورش دهند که پس از پایان تحصیل، به دنبال نو آوری و خلاقیت برود اذعان داشت: نحوه تحصیل طلاب باید به گونه ای باشد که بتواند مطالبی را که آموخته به خوبی ارائه کند و دنبال چیزهای جدید باشد.

آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه سطحی نگری باید از طلاب دور شود، تصریح کرد: طلاب باید در هنگام تحصیل تمام فکر و ذهن خود را به مسائل آموزشی و یادگیری معطوف کنند و پس از اتمام آن نیز به نحوی فعالیت کنند که برای کشور و جامعه مفید باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha