جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که دوستی اهل بیت(ع) تنها مزد رسالت است و این به معنای دوستی عادی نیست، بلکه به معنا و مفهوم محبت و سپس اطاعت از آنها است، گفت: حب به اهل بیت(ع) عین دین است، ولایت امیرالمومنین(ع) را باید پذیرفت و اطاعت کرد؛

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب عید غدیر در همایش طرح ادیب(تلبس دائم) طلاب حوزه علمیه اصفهان ضمن تبریک دهه ولایت و امامت اظهارکرد: غدیر، ایام امامت امام علی(ع) و در حقیقت همه ائمه(ع) و در روایات آمده است که قرآن سه خواسته از ما دارد که ابتدا محبت اهل بیت(ع)، سپس ولایت و در آخر اطاعت از اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر این که دوستی اهل بیت(ع) تنها مزد رسالت است و این به معنای دوستی عادی نیست، بلکه به معنا و مفهوم محبت و سپس اطاعت از آنها است، افزود: حب به اهل بیت(ع) عین دین است، ولایت امیرالمومنین(ع) را باید پذیرفت و اطاعت کرد؛ طبق قرآن سه کس ولی ما است، خدا، ولی خدا و انسانی که ایمان آورده و در حال رکوع زکات داده است که متفق القول همگی امام علی(ع) را با این نشانه می شناسند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید باید از سه کس اطاعت کرد از خدا، رسول(ص) و اولی الامر؛ در اینجا ما با اهل سنت اختلاف داریم، اهل سنت اولی الامر را صاحب امر می دانند حتی اگر با زور صاحب حاکم شوند هچون پادشاهان ظالم عربستان، ولی ما شیعیان معتقدیم که باید از اولی الامری اطاعت کنیم که در راستای دستورات خدا و رسول الله(ص) سخن بگوید و عمل کند.

آیت الله طباطبایی نژاد در پاسخ به اینکه طلاب چرا لباس خاص و متفاوت دارند گفت: ما باید لباس مشخصی در جامعه داشته باشیم، چرا که اگر مردم سؤالی دارند، به ما مراجعه کنند، لذا باید حداقل رساله عملیه را فراگرفته باشیم. البته باید توجه داشته باشید که چنانچه اگر چیزی از اسلام و احکام را نمی دانید راحت به مردم بگویید بلد نیستم، به تعبیر روایتی، نمی دانم نصف علم است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد:  گذراندن دوره طرح ادیب و آشناسازی طلاب با مباحثی چون ارث، نماز میت، عقد و مسایل قبله شناسی، خسوف و کسوف، و ... لازم است

وی در ادامه ای توصیه ای به خانواده های طلاب کرد و ابراز داشت: خانوادهای طلاب سعی کنند شئونات طلبگی و لباس روحانیت را در سطح جامعه حفظ کنند و کمتر با یکدیگر در ملاء عام و مراکز عمومی چون سینما، پارک و فروشگاه حضور یابند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که  وقار دینی، ظاهر آراسته و تمیز، نظم، حسن خلق از ضرورت های زندگی طلبگی است، چرا که مردم به روحانیت نگاه می کنند و او را الگو قرار می دهند و قضاوت می کنند، اظهار کرد: برخورد با مردم و بایکدیگر برخورد اسلامی و انسانی باشد. همچنین طلاب بعد از ملبس شدن سعی کنند بیشتر در نمازهای جماعت و مجالس دینی شرکت کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: طلاب بدانند هیچ انسان عادی با انجام واجبات تنها، عارف و عالم نشده و به مقام والا نرسیده است، بنابراین از انجام مستحبات غافل نشوید و نسبت به ترک مکروهات اهتمام داشته باشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha