یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم کلنگ زنی مسجد النبی(ص) در خیابان انسجام قم

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز قم در مراسم کلنگ زنی مسجد النبی(ص) در خیابان انسجام، از وقف این زمین توسط یک طلبه دلسوز و متعهد از محل فروش منزل مسکونی وی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد خامه یار چهارشنبه شب در مراسم کلنگ زنی مسجد النبی(ص) قم که با حضور آیت الله علوی بروجردی برگزار شد گفت: ساخت مسجد یکی از مقدس ترین و ماندگارترین آثار خیری است که انسان می تواند در زندگی خود به جای بگذارد.

وی افزود: استان قم دارای 1200 مسجد و حسینیه است که اکثر آنها توسط مردم و خیرین ساخته شده است؛ از این تعداد حدود 850 مسجد در داخل شهر قم واقع شده است، ولی اگر بخواهیم نسبتی در خصوص فعالیت این مساجد ارایه دهیم باید عرض کنیم که هنوز نسبت به متوسط کشوری عقب تر هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد: بای گفت که متاسفانه در امر برگزاری نمازهای جماعت و جمعیت حاضر در این مساجد به خصوص در وعده نماز صبح نسبت به مابقی استان ها شرایط چندان مناسبی نداریم که به هیچ عنوان زیبنده شهر قم نیست.

وی گفت: در گذشته مردم قم حضور بالایی در برنامه های مسجد به خصوص در وعده های نماز صبح داشتند ولی امروز به رغم حضور امام جماعت ولی به دلیل اینکه چند سال مساله اقامه نماز صبح در مساجد جدی گرفته نشده هنوز این مساله به حد قابل قبولی که در شان این شهر باشد نرسیده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهتمرین لوازم رونق یافتن مساجد، مساله امام جماعت است؛ بسیاری از طلاب خوش ذوق در سطح کشور با رفتار جذاب و حضور فعال در بین مردم اقدام به جذب جوانان و نوجوانان به مسجد کرده اند؛ وقتی که یک روحانی در بین مردم حضور داشته باشد و همیشه در غم ها و شادی های مردم حاضر باشد طبیعی است که نمونه های بسیار خوبی که امروز در سطح کشور وجوددارد حاصل خواهد شد.

خامه یار بیان کرد: زمین مسجد النبی که امروز کلنگ احداث آن به زمین زده شد توسط یک طلبه دغدغه مند خریداری شده است؛ با توجه به این که در مناطق جدید التاسیس شهر قم هنوز مساجد به اندازه کافی ساخته نشده است این طلبه و روحانی متعهد و دلسوز با فروش خانه خود زمینی را به متراژ 400 متر در خیابان انسجام خریداری کرد و به رغم اینکه این میزان زمین با افزایش متراژ در آینده می تواند پوشش جمعیتی خوبی را داشته باشند ما را دوباره به این نکته واقف می کند که روحانیت همیشه در دفاع از ارزش های الهی و دینی جان نثار و فداکار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha