جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ رئیس بنیادفقهی مدیریت اسلامی گفت: مساله ولایت فقیه از غدیر سرچشمه می گیرد و اساس حکومت اسلامی نیز از مساله ولایت الهی نشأت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ایام امامت و ولایت بیان کرد: عید قربان و عید غدیر خم دارای تشابهات فراوانی هستند، در عید قربان حضرت ابراهیم(ع) به مقام امامت رسید و در عید سعید غدیر خم امام علی(ع) جانشین و امام بعد از نبی(ص) شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به آیات خدای تعالی در قرآن کریم متوجه می شویم که ولایت در مرحله نخست از ذات اقدس الهی شروع می شود و در مرحله بعد به نبی مکرم اسلام(ص) می رسد و بعد ایشان نیز باز هم به دستور خدای تعالی این مساله برای امام علی(ع)مشروعیت پیدا می کند.

امام جمعه پردیسان قم گفت: مساله ولایت فقیه از غدیر سرچشمه می گیرد و اساس حکومت اسلامی نیز از مساله ولایت الهی نشأت گرفته است.

وی در ادامه افزود: مردم یکی از پشتوانه های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و مقبولیت نظام نیز به واسطه پشتیبانی مردم حاصل می شود؛ اما مشروعیت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از سوی خدای تعالی تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: جمهوری اسلامی با خواست مردم و حمایت مردم از امام خمینی(ره) شکل گرفت، ولی مردم به تبعیت از حکم الهی از امام خمینی(ره) حمایت کردند.

وی در ادامه افزود: همه باید این مساله را بدانند که نماز و روزه و حج و زکات در سایه ولایت مقبول خواهد و بود به همین سبب است که امام باقر(ع) ولایت را کلید اعمال معرفی می کنند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به معنی صحیح ولی، اظهار داشت: عده ای شبهه می کنند که ولی به معنای دوست است؛ اما من در سفری که به کشور های عربی داشتم متوجه شدم که در ادبیات سیاسی روز عرب زبانان نیز ولی به معنای مدیریت، سیاست و سرپرستی لحاظ می شود.

وی در ادامه افزود: ولایت فقیه است که سبب وحدت و بقای جامعه اسلامی خواهد بود، قدرت بازدارندگی ولایت فقیه و نقش کلیدی این جایگاه الهی است که سبب شده تا در 40 سال دشمنان نتوانند به این انقلاب آسیبی وارد سازند.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی بهترین نظام ریشه داری است که از مکتب الهی کپی برداری شده و تنها نظامی است که در جهان پشتوانه ای مبتنی بر ولایت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha