پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

خطیب حوزوی گفت: دین و ولایت به سادگی به دست ما نرسیده و در راه پایداری از این دین الهی زحمات فراوانی کشیده شده است و امروز وظیفه ما است که برای نسل آینده ، فداکاری از خود نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری شب گذشته در حسینیه ام البنین(س) کوی صدوقی قم، با اشاره به فضایل امیر مومنان علی(ع)، بیان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) می فرماید اگر علی(ع) بعد از من نبود مومنان را کسی نمی شناخت.

وی تصریح کرد: نعمت ولایت و خلیفة الهی امیرمومنان علی(ع) ممیز بین حق و باطل است و قبول کردن نعمت ولایت یک امتحان بزرگ الهی به شمار می رود، نور ایمان زمانی در قلب روشن می شود که ولایت راقبول داشته باشیم.

این خطیب توانمند با اشاره به اهمیت مساله انخاب جامشین بعد از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: در تمام کتب فریقین آمده است که همه پیامبران الهی بعد از خود وصی و جانشین داشتند و حتی بعضی از پیامبران چندین وصی بعد از خود را معرفی کرده اند.

وی در ادامه افزود: حال سوال ایگونه مطرح می شود که آیا امکان وقوعی دارد  که نبی مکرم اسلام(ص) بعد از 23 سال زحمت برای خود وصی و جانشین معرفی نکند.

حجت الاسلام والمسلمین  بندانی نیشابوری گفت: احکام دین مبین اسلام به صورت تدریجی برای مردم بیان شده است، صدر اسلام نوشیدن شراب حرام نبود و زمانی که آیه حرمت شراب مطرح شد همه مسلمین این عمل را ترک کردند و شراب ها را به دور ریختند.

وی در ادامه افزود: بیان نعمت ولایت و وصایت بعد از نبی(ره) در روز عید غدیر خم بیان شد، حضرت محمد(ص) برای بیان این مساله مردم را در غدیر نگه داشتند و بهترین مراسم را برای بیان این مساله مهم تدارک دیدند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام رضا(ع) می فرمایند 124 هزار پیامبر الهی برای غدیر مبعوث شده اند و همه وقایع مهم در ادیان الهی در روز 18 ذی الحجه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: غدیر در بین مسلمین مظلوم واقع شده است، همه در زوز عید غدیر خم واژه «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را شنیده اند و حتی ابن تیمیه که منشا افکار انحرافی است نیز در باب غدیر می گوید که واقعه غدیر غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین  بندانی نیشابوری گفت: مومنان باید غدیر را همچون عید نوروز و حتی بالاتر تکریم کنند و بهترین لباس های خود را در این روز بپوشند و به جشن و سرور بپردازند.

وی افزود: غدیر نیز همچون عید قربان نماز و خطبه دارد اما این مساله در جامعه ما مغفول مانده است، خطیب عید غدیر باید در خطبه خود فقط از فضایل امیر مومنان علی(ع) بگوید و این کار نیز در 60 سال گذشته در اکثر کشور اسلامی انجام می شد.

استاد حوزه با اشاره به اقدامات عمر ابن عبد العزیز بیان داشت: عمر ابن عبد العزیز دو اقدام مهم انجام داد نخست فدک را برگرداند دوم لعن امیر مومنان را ممنوع اعلام کرد.

وی در پایان گفت: دین و ولایت به سادگی به دست ما نرسیده و در راه پایداری از این  دین  الهی زحمات فراوانی کشده شده است و امروز وظیقه ما است که برای نسل آینده ،  فداکاری از خود نشان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha