جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت:طلاب حوزه علمیه باید در فراگیری تحصیل علوم دینی تلاش وپشتکار داشته باشند و بتوانند از سبک زندگی علمای گذشته در امور تحصیلی و زندگی بهره بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان که با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان، طلاب و اساتید برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) گفت: امام موسی کاظم(ع) بهترین الگو برای نمایش جنگ اراده‌ها هستند. ایشان در هر شرایطی که حاکمیت در دست طاغوت بود توانستند وظیفه خود را عمل کنند و ما نیز امروز باید با هر شرایط زمانی و مشکلات پیش رو بر وظیفه ایمانی خود پایبند بوده و به آن عمل نماییم.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع)، ضمن برخورداری از کمال فضل و دانش و معنویت، دارای شخصیتی متین، شجاع و بخشنده بوده‌اند، به‌طوری‌که سخاوت ایشان، زبانزد خاص و عام بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن خیرمقدم به طلاب جدید و همچنین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه شهرستان تاکستان بیان کرد: در سال گذشته حادثه تلخی برای این مدرسه در وقایع دی‌ماه سال گذشته رقم خورد و دشمنان تلاش داشتند که حوزه‌های علمیه فعالیت نداشته باشند ولی به چشم کوری استکبار جهانی مدرسه علمیه شهرستان تاکستان همچنان با حضور شاگردان مکتب امام زمان(عج) برای علاقه‌مندان علوم دینی دایر است، چراکه همه‌ساله استقبال جوانان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه این شهر بیش از گذشته است.

امام‌جمعه شهرستان تاکستان عنوان کرد:  طلاب حوزه علمیه باید در فراگیری تحصیل علوم دینی تلاش و پشتکار داشته باشند و بتوانند از سبک زندگی علمای گذشته در امور تحصیلی وزندگی بهره بگیرند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه علمای گذشته به‌ویژه مرحوم آیت‌الله موسوی شالی و همچنین مرحوم آیت‌الله باریک‌بین در مدارس علمیه قزوین و همچنین تربیت شاگردان در این استان بیان کرد: این علمای بزرگوار زحمات و تلاش‌های ارزشمند و ماندگاری در احیای مدارس علمیه قزوین و نگاه جدی به طلاب و دروس علوم دینی داشتند و شما طلاب باید سیره و سبک زندگی این علما را در امور تحصیلی وزندگی خود بیش از گذشته به کار ببندید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی با انتقاد از برخی رسانه‌های داخل کشور که هم سو با رسانه‌های دشمن هستند گفت: زمانی که روزنامهٔ شرق الاوسط با پول وهابیت و سعودی‌ها در لندن منتشر می‌شود خوراکی برای رسانه و رادیوی انگلیسی‌ها به شمار می‌آید، برخی رسانه‌های خودفروخته ما در حال تبعیت از سیره رسانه‌های غربی در ضربه زدن به‌نظام هستند.

امام‌جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: دشمنان، اجتماع عظیم بشری روز اربعین را مورد هدف قرار داده‌اند تا وحدت و انسجام میان ملت ایران و عراق را برهم ریزند، لذا ملت ایران هوشیار است که این شایعه‌ها کار دشمن است که به‌صورت دروغ و شایعه در رسانه با هدف متلاشی کردن وحدت مسلمین منتشر می‌شود

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امسال هم به چشم کوری استکبار جهانی که همیشه در حال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند امسال هم مراسم اربعین حسینی باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha