جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ظلم ستیزی در راه خدای متعال ویژگی اصلی ائمه معصومین (ع) است ،چرا که امروز هم باید ایستادگی در برابر ظالمین و مستکبران اولویت اصلی ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تبریک ولادت حضرت موسی کاظم(ع) گفت:حضرت امام موسی کاظم(ع) به واسطه مبارزه کردن با ظالمین زمان خود سختی زندان را تحمل کردند واگراین امام بزرگوار با ظالمین و مستکبران کاری نداشتند آنها نیز با آن حضرت کاری نداشته وحضرت را شکنجه نمی کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:حضرت امام موسی کاظم(ع) همیشه زندان را جای خوبی بر ای بندگی خد ای متعال میدیدند و هیچگاه از وضعیت خود درحبس گلایه و شکایتی نداشتند.

وی تصریح کرد:روایت شده که روزی هارون الرشید روزی بر فراز قصر خود به زندان می نگریست و دید پارچه ای بر کف زندان افتاده است که سوال کرد که آن پارچه چیست که جواب دادند او حضرت امام موسی کاظم(ع) است که عبا روی خود افکنده و درحال سجد ه است و درحال عبادت و بندگی خدای متعال است.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهارکرد:روایت های فراوانی از آن حضرت نقل شده در رابطه با صبر وتحمل وبردباری که آن حضرت را کاظم نام نهاده اند، چرا که سختی ها و شکایت را بر زبان خود جاری نمی کردند وما می توانیم با مطالعه در مورد آن حضرت را بندگی را از مقام علمی او آموخته ومبارزه با تجاوزگران حقوق مردم را ادامه دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ظلم ستیزی در راه خدای متعال ویژگی اصلی ائمه معصومین(ع) است، چرا که امروز هم باید ایستادگی در برابر ظالمین و مستکبران اولویت اصلی ما قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به توطئه های دشمنان علیه ملت ایران پرداخت وبیان کرد:دشمنان از هر بهانه ای برای اینکه وحدت جامعه اسلامی را از بین ببرند به خصوص حرکت ظلم ستیزی که چند سالی است در غالب حرکات میلیونی و عظیم اربعین حسینی به سوی کربلا حرکت می کنند احساس خطر می کنند واز هر بهانه ای برای ایجاد تفرقه حرکت می کنند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش دارند که بین ملت ایران وملت عراق تفرقه ایجاد نمایند  که بر ملت عزیز ایران و مشتاقان آن حضرت است که ابتدا این توطئه ها را شناسایی وسپس در خنثی سازی آن تلاش نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha