جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی-معاون پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میر معزی گفت: متاسفانه تا کنون فعالیت های پژوهشی طلاب به صورت سیستمی و سامانه ای در جایی ثبت نمی شد به همین سبب طی برنامه ریزی های انجام شده با بخش فناوری اطلاعات راه اندازی سامانه جامع پژوهش در دست اقدام و عملیاتی شدن است و این مساله قطعا در آینده طلاب تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میر معزی معاون پژوهش حوزه های علمیه در حاشیه برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت کاربردی شدن پژوهش ها در حوزه های علمیه، بیان داشت: کاربردی شدن پژوهش و فعالیت علمی مطابق با نیاز روز برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام هدف اصلی ما است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید طرح های متعددی در دست اقدام است که قسمتی از این برنامه ها در آغاز سال تحصیلی اجرا می شود و بخشی دیگر از این برنامه از ماه های آینده شروع می شوند.

برنامه جامع پژوهشی برای همه سطوح برگزار می شود

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به برنامه جامع پژوهشی ابراز داشت: در سال تحصیلی جدید برنامه جامع پژوهشی از سطح یکم شروع می شود و سطوح دو سه و چهارم را در بر می گیرد، تا کنون برنامه های پژوهشی برای سطح یکم اجرا می شده اما هم اکنون با تنظیم برنامه جامع پژوهشی در دیگر سطوح نیز برنامه پژهش محور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این طرح در سطوح دوم، سوم و چهارم به صورت تدریجی و تا جایی که قابل امکان است وارد نظام آموزشی حوزه های علمیه می شود.

کارنامه پژهشی برای هر طلبه

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی با اشاره به طرح کارنامه پژوهشی گفت: کارنامه پژوهشی طلاب یکی از دیگر از تحولات اخیر در نظام پژوهشی حوزه های علمیه به شمار می رود بدین صورت که برای همه طلاب همانند کارنامه آموزشی تحصیلی کارنامه پژوهشی اجرا می شود.

وی گفت: متاسفانه تا کنون فعالیت های پژوهشی طلاب به صورت سیستمی و سامانه ای در جایی ثبت نمی شد به همین سبب، طی برنامه ریزی های انجام شده با بخش فناوری اطلاعات راه اندازی سامانه جامع پژوهش در دست اقدام و عملیاتی شدن است و این مساله قطعا در آینده طلاب تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

از طلاب پژوهشگر حمایت می شود

معاون پژوهش حوزه های علمیه مطرح کرد: طرح ارزیابی و حمایت از پژوهشگران حوزوی از دیگر برنامه های معاونت پژوهش حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید است و این مساله نیز بعد از راه اندازی سامانه جامع پژوهشی، به مرحله ظهور خواهد رسید.

وی در پایان یادآور شد: صندوق حمایت از پژوهشگران از طرح های قدیمی و روی زمین مانده، که در سال گذشته آیین نامه این طرح در شورای عالی حوزه های علمیه تدوین و تصویب شده بود به حول و قوه الهی این صندوق با سرمایه ای کم و البته با برکت در سال تحصیلی جدید شروع به کار خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha