شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رؤیا دهقانی

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد گفت: برای اولین بار یک رشته مقطع کارشناسی ارشد با رویکرد پژوهش محوری در مرکز تخصصی امام حسین(ع) یزد با پذیرش ۱۳ طلبه خواهر در رشته کلام اسلامی ارائه می شود.

رؤیا دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: سه مرکز تخصصی مقطع کارشناسی ارشد حوزه علمیه خواهران استان یزد در شهرستان های یزد، اردکان و میبد فعالیت دارند که در سال تحصیلی جدید در رشته های تخصصی از طریق آزمون سراسری حوزه پذیرش طلبه دارند.

وی افزود: تعداد طلاب در حال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد 308 نفر است که برای سال تحصیلی جاری در رشته های فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی، کلام با گرایش امامت و با رویکرد پژوهش محوری برای اولین بار و مدرّسی ادبیات عرب پذیرش می کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری نشست شوراي تخصصی علمي پژوهشي استانی حوزه علمیه خواهران یزد با بررسی موضوع پژوهش محور بودن رشته كلام اسلامی خبر داد و گفت: این طرح با اکثریت آرا و با حضور منصوره شاکری مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) یزد و حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه خواهران استان به تصویب رسید و حجت الاسلام حسینی به عنوان ارائه دهنده طرح پژوهش محوری و عضو شورای علمی استان و حجت الاسلام مبینی هم به عنوان ناظر اجرای این طرح معرفی شدند.

دهقانی تصریح کرد: در اين جلسه بيان شد كه برخي از دروس به صورت خودخوان و دیگر دروس به صورت پژوهش محوری با پذيرش 13 طلبه در مرکز تخصصی امام حسین(ع) یزد آغاز شود که در صورت موفقیت این طرح در سایر رشته های مقطع کارشنی ارشد استان هم اجرا شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های پژوهشی برای رشته پژوهش محوری کلام ارتباط طلاب با دو مرکز تخصصی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان در میبد و یزد خواهد بود که ایجاد این دو مرکز تخصصی در یزد از سال 96 راه اندازی شده و هنوز افتتاح رسمی نشده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با قدردانی از پيشنهادات جديد و نو آورانه اعضاي شورای علمی پژوهشی حوزه خواهران استان، بیان کرد: رشته کلام اسلامی سال گذشته در مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزوی خواهران قم ارائه شده است که امیدواریم طلاب یزدی این رشته بتوانند تعامل سازنده علمی با قم برقرار نمایند.


انتهای پیام/313/47
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha