پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

حوزه/ سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با صدور بیانیه ای آغاز سال تحصیلی مدارس حوزه های علمیه را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن بیانیه پیام تبریک سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس حوزه های علمیه، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خدای را که ما را در دورانی به عرصه حیات آورد که مردی از جنس نور و معرفت با رسالت پیامبرگونه ، تاریخ جدیدی را رقم زد. تاریخی که زمینه ساز حاکمیت پرچم اسلام بر جهان و جهانیان خواهد شد، "حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی(قدس سره الشریف)" عبد صالح خدا و شکر بر نعمت رهبری و راهبری مردی از نسل حکمت و فضیلت که بر غم سنگین فراق حضرت روح الله مرهمی شد از جنس شکوفایی و تعالی "حضرت امام خامنه ای( روحی له الفداه)".

در طلعیه سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ ضمن تبریک فرا رسیدن بهار علم و فضیلت حضور شما طلبه های گرامی بخصوص طلاب جدید الورود، در آغاز این سال نکاتی را بعنوان تحفه ای محضر همه اعزّه  طلاب گرامی  عرض می نماییم :

نکته اول- از برجسته ترین خصوصیت طلاب شیعه درک صحیح، بموقع و جامع از خطرها، تهدیدها ،تحریف ها و آسیب هایی بوده است که متوجه اسلام می شود و دفاع جانانه و ایستادگی و مقاومت در برابر این خطرها . این ماموریتی است که روحانیتو طلاب از اهل بیت به ارث برده و تاکنون از پس این ماموریت به خوبی بر آمده است. چونباور داریم کهظرفیت های موجود در روحانیت شیعه در حل معضلات کار آمد می باشد .

نکته دوم- انقلاب اسلامی با ماهیت دینی آغاز شد و اسلام ناب را حیات تازه ای بخشید. این اسلام ناب جبهه استکبار را با احساس خطر روبرو ساخت. مرگ تدریجی خودش را با انقلاب اسلامی قطعی دید و لذا با تمام توان به میدان مقابله با انقلاب اسلامی آمد و اکنون زمان آن رسیده است که طلاب و روحانیت با غیرت دینی، با همان احساس مسئولیت همیشگی و با روحیه جهادی بیشتری به میدان بیاید. با بصیرت افزایی، امروز پرچم بصیرت دست روحانیت است و نسبت به اهداف و نقشه های دشمن باید با بصیرت تمام عمل کند و روحیه امید در دل های مشتاقان به انقلاب اسلامی از کسوت روحانیت به مردم منتقل و همچنان که قرآن کریم به ما آموخت که اقدامات اصلی و محوری روی دین شماست. انرژی هسته ای و حقوق بشر و این ها بهانه است؛

" وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّی يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا "(۱)، این را در جامعه تبیین کنیم .

نکته سوم- مجاهدت علمی؛ امروز برای بچه های ما دشمن برنامه شبهه افکنی نسبت به مبانی فکری و اعتقادی انقلاب را در دستور کار قرار داده، نسبت به ولایت فقیه، نسبت به حاکمیت دینی، نسبت به حضوردین در سیاست. اندیشه های سکولاریستی را در ذهن جوانان جا می اندازند . متوجه جریان های انحرافی باشیم . در برابر این همه هجمه مجاهدت علمی نیاز است.

کار شما طلبه ها.صراحت ، شجاعت و قاطعیت در مقابل دشمن است . بعضی ها بصیر هستند اما جرأت فریاد ندارند، امروز روزی است که باید غیرت ما در مقابل قداست زدایی ها و انحرافات به جوش آید. پس هر طلبه که پرچمدار هدایت است باید بداند و بیاموزد که در کجای میدان پروسعت انقلاب اسلامی ایستاده است ؟ یا در لباس و هویت طلبگی چه رسالتی در تداوم این انقلاب داریم؟ چه مجاهدتی و چه ویژگی هایی  لازم داریم تا به مطالبه رهبر بصیر انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دهیم؟.

حال که خویش را پاسدار انقلاب اسلامی می دانیم باید خود را در طراز انقلاب اسلامی تربیت نماییم و این مهم محقق نخواهد شد جز با شناخت عمیق مبانی نظری انقلاب اسلامی ، شناخت دقیق تاریخ عینی انقلاب اسلامی؛

و نیز عزیزان این را خوب بدانیم که اگر غفلت نماییم و جمهوری اسلامی که یکی از هزاران ثمره انقلاب اسلامی است در این کشور شکست بخورد ، تا قرن ها پرچم اسلام در هیچ جای جهان به احتزار در نخواهد آمد. ما باید مواظب تکرار تاریخ باشیم که به مسلخ رفتن سید الشهدا(ع) و غربت امیر المؤمنین(ع) ناشی از غفلت ها بود

 اکنون ماییم و رسالت تاریخی مان، دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در دستان بابرکت و نورانی علمدار بصیر انقلاب بنهیم و به خون شهدا قسم یاد کنیم و عهد ببندیم که تا آخرین نفس مبلّغ و پاسدار ارزشهای ناب انقلابمان باشیم و نسلی بالنده وجهادگر و انقلابی  از جوانان را پرورش دهیم .

 

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

یازدهم شهریورماه ۱۳۹۷

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha