جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ حجت الاسلام سالاری مکی گفت: هنر یک حوزوی این است که با توان علمی، قدرت تبلیغی و هنر اثرگذاری کافی، میزان معرفت مخاطب را نسبت به خدا و دین به‌اندازه‌ای بالا ببرد که از خطر انحراف مصون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران مدارس علمیه خواهران استان، با قدردانی از مدیران، مسئولان و اساتید مدارس علمیه، اظهار کرد: مسئولان مدارس علمیه استان درزمینهٔ انجام مصاحبه داوطلبان متقاضی تحصیل در حوزه علمیه و برگزاری دوره تثبیتی زحمات فراوانی کشیدند که شایسته تجلیل است.

وی همچنین با قدردانی از مدارس فعال در زمینهٔ برگزاری اعیاد غدیر، اضافه کرد: در این ایام با همکاری و مشارکت ویژه حوزه علمیه، برنامه‌های مناسبی به‌منظور گرامیداشت غدیر و ترویج پیام غدیر در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام موسی کاظم(ع) در حدیثی به هشام بن حکم توصیه‌ای دارند و می‌فرمایند: «ما بَعَثَ اللّهُ أَنْبِیاءَهُ وَ رُسُلَهُ إِلی عِبادِهِ إِلاّ لِیعْقِلُوا عَنِ اللّهِ، فَأَحْسَنُهُمُ اسْتِجابَهً أَحْسَنُهُمْ مَعْرِفَةً لِلّهِ وَ أَعْلَمُهُمْ بِأَمْرِ اللّهِ أَحْسَنُهُمْ عَقْلاً وَ أَعْقَلُهُمْ أَرْفَعُهُمْ دَرَجَةً فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ».

وی ادامه داد: این امام همام می‌فرمایند: خداوند پیامبران و رسولان را برای تعقل درباره خود مبعوث کرد، آن‌که از خدا شناخت بیشتری دارد خوش پذیراتر است، داناتر به امر خدا از عقل بهتری برخوردار است و عاقل‌ترین مردم، در دنیا و آخرت مقام و رتبه بالاتری دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: بر این اساس هنر یک حوزوی و تربیت‌یافته حوزه علمیه به عنوان میراث‌دار انبیا، این است که با توجه به گستره هجمه‌هایی که ترویج جهل، شبهه، خرافه و مادی‌گری را در دستور کار خود دارند بتواند با توان علمی، قدرت تبلیغی و هنر اثرگذاری کافی میزان معرفت مخاطب را نسبت به خدا، دین و معارف دینی به‌اندازه‌ای بالا ببرد که از خطر انحراف مصون باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه رسالتی دارد که هم در درون مجموعه خود و هم نسبت به تربیت دینی جامعه باید انجام وظیفه کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha