جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با مدیر حوزه علمیه

حوزه/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ کانون طلاب در هلال احمر کشور، از برنامه‌ریزی جمعیت هلال احمر برای افزایش شمار کانون‌های طلاب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محسن نجات، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، عصر امروز در دیدار با مدیر و مسئولان حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به خدمات این نهاد به زائران حرم رضوی، اظهار کرد: خدمت به زائران حضرت رضا(ع) توفیق ذی‌قیمتی است که نصیب نیروهای هلال احمر خراسان شمالی شده است.

وی افزود: توفیق ما در منطقه و برکتی که می‌گیریم به دلیل فعالیت‌هایی است که در مسیر حرکت زوار انجام می‌دهیم.

نجات در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه ما در هلال احمر در حوزه آموزش است، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان حادثه‌خیزی داریم آموزش در قالب تفاهم‌نامه بین ادارات یکی از اولویت‌های ما است تا در یک حادثه تا زمانی که نیروی امدادی بر سر صحنه می‌رسد خود مردم حاضر در صحنه خسارت را به حداقل برسانند.

وی تصریح کرد: هلال احمر در حوزه فرهنگی هم فعالیت‌های زیادی دارد اما بیشتر خدمات امدادی این نهاد دیده می‌شود در حالی که هلال احمر ارگان فرهنگی و اجتماعی بوده و بدنه این سیستم فرهنگی است.

نجات در ادامه با بیان اینکه کانون‌های طلاب ما در کنار کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دغدغه در هلال احمر خراسان شمالی این است که ما بتوانیم از وجود و حضور طلاب، امداد معنوی بگیریم زیرا طلاب ما می‌توانند در این زمینه کمک‌حال هلال احمر باشند.

وی اظهار کرد: اکنون در کشور 200 کانون طلاب داریم و در استان هم باید برنامه‌ریزی شود تا شمار کانون‌های طلاب جمعیت هلال احمر افزایش یابد.

نجات اضافه کرد: در این راستا غیر از تفاهم‌نامه کلی که در سطح کلان بین حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر منعقد شده است، در استان هم یک تفاهم‌نامه داخلی بین دو نهاد حوزه علمیه و هلال احمر منعقد می‌شود.

وی در پایان گفت: طلاب می‌توانند در بسیاری از مسائل کمک‌حال هلال احمر باشند، به‌گونه‌ای که هم درزمینهٔ امداد معنوی و هم برای امدادرسانی و نجات مصدومان و حادثه دیدگان در کنار سایر نیروهای هلال احمر فعالیت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha