جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ایران در نگاه مسلمانان جهان سمبل مقاومت، پیروزی و اقتدار در مقابل استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار فرمانده و جمعی از کارکنان سپاه بجنورد، اظهار داشت: حرکت مهم حج که هر ساله در جهان اسلام در یک نقطه همه مسلمانان جمع می‌شوند و با یک شعار و با یک هدف گرد توحید می‌چرخند، حرکتی است که استکبار از نگران است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مناسک حج افزود: هیچ عاملی همچون حج نمی‌تواند دل‌های مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کرده و پیوند بزند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مسلمانان در موسم حج با یک شعار و یک هدف گرد هم جمع می‌شوند، ندای تکبیر و توحید سر می‌دهند و در برابر دشمنان و مستکبران عالم موضع می‌گیرند که این حرکت در دنیا بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه حج لطفی است که خدا به جهان اسلام دارد، اظهار کرد: هرساله همایش جهانی مسلمانان بدون این‌که هزینه‌ای برای کسی داشته باشد برگزار می‌شود، به‌گونه‌ای که هرکس با هزینه خود و با عشق و نیت خالص به سمت کعبه حرکت می‌کند و نقطه اوج و شکوه مسلمانان را رقم می‌زند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حجاج در مناسک حج، گرد یک محور به نام توحید می‌چرخند و با این حرکت مشرکان عالم را متزلزل می‌کنند؛ چراکه مشرکان عاملی برای داشتن چنین جمعی عظیم و باشکوه ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: جهان استکبار در عین حالی که مقتدر است، ولی از درون متلاشی است و عامل وحدت در آن وجود ندارد.

وی گفت: جمع جهان اسلام جمعی هدفمند و قدرتمند بوده و به برکت حج بر شکوه و اقتدار آن افزوده می‌شود، زیرا در مراسم حج مسلمانان به صورتید واحد در مقابل مستکبران می‌ایستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بنا به فرموده امام راحل (ره) «حج ما حج ابراهیمی است»، افزود: در رأس حج ابراهیمی، تبری از ظالمان و مستکبران است، به‌گونه‌ای که در این حج تولی و تبری موج می‌زند و ولایت الله و برائت از مشرکان به اوج می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ایران در نگاه دیگر مسلمانان سمبل مقاومت، پیروزی و اقتدار در مقابل استکبار جهانی شناخته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر به کشور ایران به‌عنوان کشوری عقب‌افتاده و جهان‌سومی نگاه نمی‌شود و اقتدار و قدرت ایران برای همه کشورها مسجل شده است که این مهم به پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی حاصل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha