پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با هشدار نسبت به وقوع برخی انحرافات در عزاداری ها گفتند: نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار مدیران رادیو معارف و رادیو محرم، محرم و عاشورا را از سرمایه های مهم شیعه دانسته و تاکید کردند: دشمنان به دنبال ضربه زدن به مرجعیت و عاشورا هستند و به این مساله اذعان می کنند و برای تحقق آن سرمایه گذاری عظیمی را صورت داده اند.

ایشان انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام عاشورا ارزیابی و تصریح کردند: در مسائل مربوط به محرم و عاشورا تمام جناح ها و گروه ها ورود می کنند و اختلافات کنار می رود و این حلقه اتصال بسیار ارزشمند است.

معظم له با اشاره به نقشه های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در برنامه های عزاداری محرم و عاشورا، نسبت به وقوع برخی آسیب ها هشدار دادند و بر لزوم مراقبت همگان در این خصوص تاکید کردند.

ایشان با یادآوری توصیه های همیشگی خود به مداحان، بیان داشتند: امروزه مداحی نسبت به سابق گسترده تر شده، به همین دلیل باید مراقبت های ویژه ای در این خصوص صورت گیرد؛ نباید به نام مداحی کارهای سیاسی و جناحی کرد؛ خطبای محترم نیز باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در برنامه های مربوط به رادیو محرم از جنبه های معرفتی غفلت نشود، اظهار داشتند: رادیو محرم باید جنبه تبیین گری و هدایت گری داشته باشد؛ رسانه ها نیز نباید تابع خواسته ها باشند، بلکه بایستی با توجه به آموزه های دینی معیارها را رعایت کنند.

معظم له با اشاره به سبک های رایج در مداحی، برخی از آنها را سبُک و دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) دانسته و بر لزوم پرهیز از این گونه سبک ها تاکید کردند.

ایشان در پایان تاکید کردند: امیدواریم که همه این سرمایه عظیم را پاسداری کنیم و برای پیشرفت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از آن بهترین بهره گیری را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha