شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمد زادهوش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زادهوش خاطرنشان ساخت:‌ مرکز جامعه المرتضی(ع) با همکاری پویش ملی گردشگری ایران بروشور های بیست گانه و تابلو نمایشگاهی با موضوع محرم به زبان انگلیسی تهیه کرده است تا در اختیار توریست ها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد زادهوش رئیس جامعة المرتضی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به معرفی ماه محرم و آداب و آیین اسلامی در این ماه به گردشگران، بیان داشت: در آستانه ایام محرم هستیم و عزاداری های امت اسلامی در رثای سالار شهیدان به منظور معرفی ماه محرم و آداب وآئین های عاشورایی به گردشگران وتوریست های خارجی می توانیم ماه محرم را به عنوان ظرفیت بزرگ معرفی کشتی نجات حضرت اباعبدالله و فرهنگ عاشورایی به گردشگران خارجی معرفی کنیم.

وی با بیان این که در صورت مدیریت صحیح و انتقال زیبایی های آن به مخاطبین، اسباب رشد صنعت توریسم مهیا  می شود،‌افزود:: مراسمات مذهبی سوالات مختلفی برای توریست ها ایجاد می کند. پاسخگویی صحیح به این سوالات سبب آشنایی توریست با آئین های مذهبی و رضایت مندی توریست از سفر به ایران را فراهم می آورد و از سوی دیگر عدم پاسخگویی نیز می تواند سبب ایجاد نگرش منفی نسبت به این آئین های مذهبی شود.

رئیس جامعة المرتضی(ع) گفت: مرکز جامعه المرتضی در شهرهای تهران و قم آماده پذیرایی از توریست ها و برگزاری نشست های علمی، مذهبی و بازدید از هیئت های مذهبی است.

وی در ادامه افزود: همچنین در شهر شیراز علاوه بر این موارد، برنامه های دیگری در رابطه با محرم تدارک دیده شده که لازم است رسانه ها برای بهره مندی از این برنامه ها، از پیش اعلام حضور کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش خاطرنشان ساخت:‌  جامعه المرتضی(ع) با همکاری پویش ملی گردشگری ایران بروشورهای بیست گانه و تابلو نمایشگاهی با موضوع محرم به زبان انگلیسی تهیه کرده است تا در اختیار توریست ها قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: معرفی هیئات مذهبی به توریست ها و برنامه های مذهبی استان ها و شهرستان ها می تواند زمینه آشنایی بیشتر توریست ها را با فرهنگ عاشورایی و گردشگری مذهبی فراهم آورد.

رئیس جامعة المرتضی(ع) در پایان با اشاره به عناوین تابلو ها و بروشورهای ویژه گردشگران ابراز داشت: معرفی امام حسین(ع)، نقد اندیشه، مسیح و حسین(ع)، تبعیض نژادی، مردم کوفه، معرفی اربعین، اسیران قهرمان، حضرت علی اصغر، وهب نصرانی، منجی عناوین تابلو ها و معرفی امام حسین(ع)، جملات ناب امام حسین(ع) احادیث امام حسین(ع)، گزیده جملات امام حسین(ع)، امام حسین(ع) در کلام دانشمندان غربی، معرفی حکومت وقت، علل شکل گیری قیام امام حسین(ع)، برخی ویژگی های کوفیان، علی اکبر و عباس و قاسم(ع)، فلسفه عزاداری، نظر بزرگان اهل تسنن، تاریخچه اربعین، معرفی جنبه های مراسم اربعین، معرفی امام سجاد(ع)، معرفی حضرت زینب(س)، معرفی حضرت علی اصغر(ع)، معرفی حضرت رقیه(س)، معرفی چند تن از اصحاب، نتیجه قیام امام حسین(ع)، خلاصه ای از سرنوشت امام حسین(ع) عناوین بروشور های آماده شده برای گردشگران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha