چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
اعزام روحانی

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: ۳۷۰ نفر از روحانیان حوزه علمیه قم و ایلام همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام حشمت رستمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در ایلام اظهار داشت: ۳۷۰ نفر از روحانیان حوزه علمیه قم و ایلام همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان اعزام می شوند و از اوایل هفته آینده تا پایان دهه اول ماه محرم در این استان حضور دارند.

وی با ذکر اینکه از این تعداد 45 نفر مبلغه هستند، ادامه داد: 170 نفر روحانی از حوزه علمیه قم و مابقی مبلغ بومی بوده که راهی مناطق مختلف شهری و روستایی استان می شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام تاکیدر کرد: سال گذشته 360 مبلغ روحانی در دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف استان اعزام و اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی کردند.

حجت الاسلام رستمی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین های عزاداری اباعبدالله(ع) و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت های روحانیان اعزامی اعلام کرد.

وی از گردهمایی مبلغان، روز 19 شهریورماه در ایلام خبر داد و گفت: گردهمایی هیئات مذهبی، مداحان و تشکل های مردمی نیز 17 شهریورماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام رستمی، کار اعزام روحانی به مناطق مختلف استان در مناسبت های مختلف سال شامل ماه های رمضان، محرم و صفر، دهه فجر، ارتحال امام (ره) و اعیاد شعبان انجام می شود.

گفتنی است، استان 585 هزار نفری ایلام دارای 10 شهرستان، 20 شهر و 570 روستای دارای سکنه است.

یکی از مسائل مهم این استان که در مناسبت های دینی بیشتر نمود دارد، کمبود روحانی و مبلّغ برای تبیین و تبلیغ باورها و ارزش های مذهبی به ویژه در مناطق روستایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha