پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسینی نوری ، امام جمعه اندیمشک

حوزه/ حجت الاسلام حسینی نوری، با بیان اینکه مخارج حوزه از وجوهات شرعی تأمین می‌شود، گفت: عدم وابستگی به دولت‌ها یک اصل کلی در حوزه‌های علمیه است که همواره مد نظر مدیران عالی‌رتبه حوزه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک، شامگاه دوشنبه در آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه امام جعفر صادق(ع) و بقیه الله اعظم(عج) این شهرستان، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و نهاد امامت جمعه، هیچ بار مالی بر دوش دولت نمی‌گذارد، گفت: همواره حوزه‌های علمیه بیشتری و نهایت خدمت را به نظام اسلامی داشتند و کمترین خدمات را از دولت دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روال مدیریت حوزه‌های علمیه در جامعه امروزی، بر همان سبک قدیم است، گفت: کلیه هزینه‌های حوزه و مدارس علمیه از وجوهات شرعی مردم تأمین می‌شود.

امام جمعه اندیمشک، با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه از دیرباز تا کنون، به هیچ دولتی وابسته نبوده است، تصریح کرد: عدم وابستگی به دولت‌ها یک اصل کلی در حوزه‌های علمیه است که همواره مد نظر مدیران عالی‌رتبه حوزه بوده است.

حجت الاسلام حسینی نوری، اظهار داشت: آنچه برای حوزه‌ها مهم بوده و هست، دفاع تمام‌قد از کیان تشیع است؛ به طوری که هرکجا دیدند، مذهب شیعه در خطر است، ورود کرده و به مقابله با آن پرداختند.

وی، ساده زیستی روحانیون و علما را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر نگوییم طلاب هم سطح با مردم زندگی می‌کنند قطعاً بالاتر از آنها نبوده و همواره تلاش کرده‌اند اصل ساده زیستی را رعایت کنند.

امام جمعه اندیمشک، در پایان تبلیغ را یک وظیفه ذاتی در حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیون هرکجا که احساس کردند حلال و حرام خدا باید بیان شود و در جایی واجب خدا روی زمین مانده است، اقدام جهادی کرده و خود به مقابله با فعل حرام پرداخته است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha