پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نذوراتی که از مردم گرفته می شود باید با تکریم دریافت شود، همچنین نیت در پرداخت خمس و نذورات بسیار مهم بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید هر پولی را به عنوان وجوهات و نذورات دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس که در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن تشکر از فعالیت های اعضای ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان، اظهار داشت: هر کس برای رضای اهل بیت(ع) کار کند مزد آن را در دنیا و آخرت دریافت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه روحیه بسیجی بر ستاد بازسازی عتبات حاکم است، تصریح کرد: نباید این ذهنیت ایجاد شود که فعالیت های ما همانند فعالیت های اداری باشد، چراکه به جای اضافه کردن سرمایه اجتماعی برعکس آن عمل می شود.

وی دین اسلام را متین دانست و افزود: باید فعالیت ها را بر اساس رفاقت به پیش برد تا خدمت به شمار رود، بنابراین فعالیت ها باید در راستای متانت و رفاقت انجام شود و دشمنان تعمدا در صدد این هستند که ما را از یکدیگر جدا کنند، دشمنان در عرصه جنگ نرم برنامه ریزی های مختلفی می کنند و ما نیز در مقابله با آنان باید فعالیت های خود را ادامه و گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: نذوراتی که از مردم گرفته می شود باید با تکریم دریافت شود، همچنین نیت در پرداخت خمس و نذورات بسیار مهم بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید هر پولی را به عنوان وجوهات و نذورات دریافت کرد. انسان سرمایه دار نباید احساس کند پول و سرمایه او برای ما مهم است، باید این حیثیت برای ستاد بازسازی عتبات عالیات نگاه داشته شود.

وی تاکید کرد: اینکه برخی افراد دارایی و سرمایه خود را به امام زاده ها به عنوان نذورات اهدا می کنند، عشق به امامزاده ها و اهل بیت (ع) است و همه فعالیت های فرهنگی باید برای اهل بیت (ع) و در این راستا باشد، اگر انگیزه فعالیت برای اهل بیت(ع) تقویت نشود ممکن است مورد قبول واقع نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha