جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفتمین جشنواره غدیر در نجف اشرف

حوزه/ کمیته عالی جشنواره غدیر برنامه های خود را در هفتمین سال این جشنواره اعلام کرد که شامل افتتاح نمایشگاه کتاب و تصاویر، کنفرانس بررسی اندیشه امام علی (ع) و تکریم ناشران است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمیته عالی جشنواره غدیر برنامه های خود را در هفتمین سال این جشنواره اعلام کرد.

فائق الشمری عضو کمیته جشنواره گفت: در روز اول، افتتاحیه جشنواره در صحن حرم امیر المؤمنین (ع) با حضور اقشار مختلف برگزار می شود که در آن یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی و سید علاء الموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق سخنرانی می کنند.

وی افزود: روز دوم شاهد افتتاح نمایشگاه "اشیاء قیمتی، نسخه های خطی و اسناد" خواهد بود و این نمایشگاه شامل مجموعه آثار قیمتی است که از طرف پادشگاهان، رؤسا و شخصیت های اسلامی به زیارت حرم امیر المؤمنین (ع) مشرف شده اند، به آستان علوی هدیه شده است.

افتتاح نمایشگاه کتاب، گُل، تصاویر و تولیدات بانوان

الشمری تاکید کرد: در صبح روز دوم جشنواره، نمایشگاه کتاب با مشارکت ناشران عتبات مقدس و اماکن زیارتی و همچنین نمایشگاه گل و تصاویر فوتوگرافیک و نمایشگاه تولیدات بانوان در صحن امام حسین (ع) افتتاح می شود.

وی اشاره کرد: پرچم حرم امیر المؤمنین (ع) همزمان در دانشگاه های عراق مثل: دانشگاه کوفه، واسط، میسان و ذی قار و همچنین در شهر بصره برافراشته می شود.

شعر خوانی در خصوص غدیر و تجدید بیعت با امیر المؤمنین(ع)

عضو کمیته جشنواره تصریح کرد: در شب همان روز، شاعران اشعار خود را که مرتبط با عید غدیر و سالروز تجدید بیعت با امیر المؤمنین (ع) است می خوانند و گروه تواشیح آستان مقدس علوی و دار القرآن الکریم سرود خود را اجرا می کنند.

بررسی اندیشه امام علی(ع) و موضع گیری انسانی ایشان

الشمری ادامه داد: روز سوم جشنواره با یک کنفرانس فرهنگی آغاز می شود که در آن اندیشه امیر المؤمنین (ع) و برخی از موضع گیری های انسانی جاویدان آن امام مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

تکریم ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب و اهالی رسانه

وی در پایان گفت: این جشنواره با سخنرانی رئیس کمیته عالی جشنواره و تکریم ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب، اهالی رسانه که این جشنواره را پوشش دادند و کارکنان آستان مقدس علوی به کار خود پایان می دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha