شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اردوی جهادی طلاب

حوزه/ بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌ شرقی به همراه ۳۰۰ گروه جهادی برای خدمت‌ رسانی به مناطق محروم این استان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امروز در مراسم بدرقه جهادگران اردوهای تبریز با اشاره به اینکه جهادگران بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌ شرقی در مناطقی به خدمتگزاری خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: بسیجیان طلبه و روحانی مدارس علمیه آذربایجان‌ شرقی به همراه ۳۰۰ گروه جهادی ۶ هزار نفر برای خدمت‌ رسانی به مناطق محروم سراسر استان اعزام شدند.

وی افزود: اولین مرحله این رزمایش با اعزام گروه‌ های جهادی به مناطق حاشیه نشین شهرها آغاز شده، تمامی گروه‌های جهادی استان از ۸ الی ۲۹ شهریور ماه در حاشیه شهرهای استان متمرکز شده و به ارائه‌ خدمات پزشکی رایگان، خدمات عمرانی، ساخت و مرمت خانه‌ های محروم، پروژه‌ های آب و فاضلاب، مرمت و رنگ آمیزی مدارس خواهند پرداخت.

سردارعابدین خرم همچنین خدمات فرهنگی آموزشی و علمی به نوجوانان، خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی، حقوقی، صنعتی و ارائه‌ آموزش در حوزه اشتغال، توزیع بسته‌های لوازم تحریر، بسته‌ های غذایی و پوشاک، تهیه جهیزیه برای نوعروسان این مناطق را از جمله فعالیت ‌های انجام شده طی این رزمایش برشمرد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: مرحله دوم این رزمایش از ۲۲ تا ۲۳ شهریور در راستای ارتقای امنیت محلات از سوی ۴۰ گردان بیت المقدس در ۲۳ ناحیه استان اجرا می‌ شود و مرحله سوم رزمایش نیز در هفته دفاع مقدس با تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان در تبریز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رزمایش سپاهیان و بسیجیان رسول الله(ص) حرکتی تربیتی برای خدمت بی منت به مردم سراسر استان به ویژه مناطق محروم و دورافتاده است، تاکید کرد: بسیجیان در این رزمایش تلاش دارند با رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف بتوانند همدلی و همکاری خود را به نمایش بگذارند، شبیه این گردان ها در زمان دوران دفاع مقدس نیز شکل گرفت و توانست در برابر دشمن بایستد.

عابدین خرم همچنین مهم ترین مساله در این رزمایش را الگوسازی برای خدمات شایسته دانست و افزود: بسیجیان در این حرکت جهادی خود تلاش خواهند کرد خلاءهای موجود در جامعه را در عرصه های مختلف مرتفع کنند، این رزمایش ها و کارهای جهادی انسان های بزرگی برای انقلاب و کشور تربیت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha